ЊИХОВА СУДБИНА ЈЕ ЈОШ УВЕК НЕИЗВЕСНА! Графички колектив се СЕЛИ у галерију "Прогрес"?
Чекају решење "проблема"!
Судбина "Графичког колектива" још је неизвесна. Због одлуке о реституцији власници зграде на Обилићевом венцу продали су тај простор и ова уметничка галерија мора до 15. јула да се исели. Која ће бити нова адреса са сигурношћу нико не зна.
Отворена изложба о музи Салвадора Далија: Галина улога је много већа од оне која јој се приписује!
На састанку чланова Управног одбора са министром културе Владаном Вукосављевићем, замеником градоначелника Гораном Весићем и градским урбанистом Милутином Фолићем, као ново решење (после продајне галерије на Косанчићевом венцу и Бетон хале) понуђен је галеријски простор зграде "Прогреса" у Кнез Михаиловој улици.
Љиљана Ћинкул, уметнички директор "Графичког колектива", каже да би ово решење требало да буде извесније те да је понуда деловала "обећавајуће и добронамерно и верујемо да је то могуће".
Једини проблем је што је зграда "Прогреса" у стечају и док се тај поступак не оконча, а Град и Република не постану власници свог дела, "Графички колектив" не може одмах да се усели.
- План Б је да је да гостујемо код колега пријатеља по галеријама где будемо могли. Остало је да будемо у комуникацији са министарством. Схватили смо ово као једну разумну солуцију, истиче Ћинкул.
СЈАЈНЕ ВЕСТИ! Глумци серије Веселе седамдесете желе да сниме ФИЛМ! (ВИДЕО)
BBC уврстио EXIT на листу највећих фестивала на свету! (ВИДЕО)
Један од најистакнутијих уметника у борби за очување Графичког колектива, карикатуриста и илустратор Душан Петричић, каже да је реч о јединој институцији те врсте код нас.
- Графички колектив је оставио огроман траг у културном животу Београда по именима која су ту излагала, и домаћим и страним. То је изузетно место и архитектонски и дизјанерски сјајно одрађено и велика је брука и срамота да град и држава нису смогли снаге али, пре свега, воље да се нешто озбиљније уради на том плану, истиче Петричић.
Он је на том месту одржао своју прву професионалну изложбу непосредно пре завршетка студија, а излагао је још једном и пре десетак година.
- То је галерија која је за многе младе уметнике била прво место излагања. Што се галеријског простора тиче, имате осећај као да носите најудобније могуће папуче, осећате се ужасно лепо и топло у том простору и све што излажете због тога има посебан значај. И у том смислу овај последњи предлог да се пресели у Галерију "Прогрес" је за мене лично катастрофа. Та галерија је једно хладно, незанимљиво, неатрактвино место које већ бије лош глас, то је фоаје једне пословне зграде и у томе нема опстанка и нема живота једној таквој галерији као што је "Графички колектив", тврди Петричић.
Пред Дизнијевим обожаваоцима је један јако леп период: Припрема се 8 обрада наших омиљених цртаћа!
НЕВИЂЕНИ ПЕХ! Филмска компанија уместо трејлера избацила ЦЕО филм на Интернет - настао ОПШТИ хаос
"Графички колектив" основала је прва генерација графичара који су дипломирали код проф. Петрова, оца српске графике. Када су завршили Академију, 1949, хтели су да наставе да раде графику. Тада није било радионица нити је свако могао да купи пресу па су се договорили да направе заједничку радионицу. Временом су схватили да треба да успоставе комуникацију и са публиком и 1952. направљена је прва мајска изложба. Од тада се на Обилићевом венцу редовно излагало: до данас је било преко 1500 изложби. Од тих изложби је настала и колекција од око 5000 графика, јер је по један отисак узиман на чување за будући Кабинет графике.
- Концепт "Графичког колектива" није ни до данас превазиђен. Људи су били визионари и имали су феноменалне идеје које још функционишу, напомиње Љиљана Ћинкул.
У "Графичком колективу" су излагали Владимир Величковић, Радомир Рељић, Стојан Ћелић, Коста Богдановић, Бора Иљовски, Стеван Кнежевић, Миодраг Б. Протић.
БИТЕФ: Црно опело за Бели свет
Јединствено место
Гордана Петровић, професор графике на ФПУ и графички уметник, каже да је "Графички колектив" изузетно важна институција и за уметнике и за београдску културну средину.
- Колектив је значајно културно одредиште које је за мене лично било место одрастања и сазревања и животног и културног и ликовног а важно је и као место сусретања будућих графичара са еминентним уметницима и њиховим радовима. То је најбољи начин да се будући дипломци графике образују кроз различите поетике, технике и технологије. Ово је јединствено место за студенте да имају шта да виде али и да овде направе своје прве кораке, објашњава Петровићева.
ХАРВИ ВАЈНСТИН БАНКРОТИРАО! Новац од ПРОДАЈЕ СТУДИЈА иде за ХОНОРАРЕ холивудских ЗВЕЗДА!