РУДИГЕР СУХСЛАНД: Гебелс је стварао немачку фабрику снова
- За Холувуд естетика нацистичке Немачке представља оличење зла - истакао је он.
- Ми, Немци смо помало опседнути својом прослошћу нарочито тим периодом у којем је Хитлер одлучивао о свему што се догађало у нашој земљи, објаснио је Рудигер Сухсланд редитељ и сценариста филма "Хитлеров Холивуд" своје ауторске мотиве за снимање филма који ће вечерас бити приказан у Дому омладине у оквиру Фестовог програма "Границе".
НАСТАВЉА ЖИВОТ ПРЕКО ОКЕАНА: Српски филм у биоскопима у Торонту! (ВИДЕО)
"Хитлеров Холивуд" је узбудљиви документарац који описује функционисање кинематографије од 1933. до 1945. године у нацистичкој Немачкој. У том периоду настало је хиљаду филмова. Међу њима је мали број оних који су били отворена нацистичка пропаганда, али је још мање оних који су били „невина" забава.
Филмска индустрија је у нацистичкој Немачкој била државни, строго цензурисани пројекат. У исто време, она је желела да буде прихваћена, да буде "немачка фабрика снова".
Сухсланд наглашава да је Холивуд на неки начин опседнут историјом различитих земаља у свету.
"За Холувуд естетика нацистичке Немачке представља оличење зла. Иконографију којом Холивуд представља нацисте, створили су нацисти сами. Хитлер и нацисти су изгубили рат у моралном и војном плану, али су тријумфовали у том глобалном сукобу на пољу естетике. Добили су рат за филм" казао је Сухсланд.
Према речима немачког редитеља Јозеф Гебелс, минситар пропаганде у нацистичкој Немачкој, био је без сумње образован цовек са префињеним укусом и великим знањем о филму.
"Он је све време током рата гледао филмове, и то не само немачке већ и америчке. Обожавао је француски филм и био велики поштовалац Жана Реноара. Знао је да немачки филм није савршен и да неки редитељи који нису били уз нацистички режим јако недосатју немачком филму. Гебелс је организовао снимање римејкова холивудских филмова у којима су идеали америчког друштва премештани у немачке околности" казао је Сухсланд.
Он истиче да да је Гебелс често у филмовима пропаганду маскирао забавом.
"Настајали су лагани филмови у којима где су пропагадне поруке биле пласиране скривено баш као и у данашњем времену маркетиншких кампања." завршио је Сухсланд.