Степхан Бодзин – Композитор који помера границе
Овај Немац је 2005. изашао на бину и након тога више ништа није било исто.
Можда скромност није прва ствар која нам падне на памет кад помислимо на Степхана Бодзина, али одатле ћемо започети причу о овој икони мелодичног techno звука, који из године у годину руши све границе, и то оне које је сам постављао својим ливе ацт наступима.
Кад су га упитали зашто се стално развија, односно оно чувено новинарско, шта га инспирише да константно мења свој наступ и дорађује га, Бодзин је рекао да не виде себе као довољно квалитетног Ђ-а, и да је једноставно морао више да ради на самом прављењу музике на бини. У позадини његовог аутентичног ливе ацт-а који данас можемо да чујемо стоји и то да је компоновао музику за европска позоришта пре него што је почео да се бави електронским звуком.
Овај Немац је 2005. изашао на бину и након тога више ништа није било исто. Током година у својој музици је стварао један другачији свет, који није био само забава у којој ритам вози кроз ноћ до јутра, већ је са свим могућим елементима, секвенцерима и инструментима стварао нешто апсолутно аутентично. Не морате бити неки велики познавалац електронске музике да то схватите, довољно је да само пустите play. Велики DJ Hell ће његов карактеристични звук назвати Бремен Соунд.
У његовој биографији остаје записано да су његове сарадње са Марцом Romboyem, Оливером Huntemannom и Thomasom Schumacherom на пројекту Elektrochemie дефинисале модерну techno сцену, као и то да је био специјални гост на турнеји The Chemical Brothers. Листа сарадника, као и оних којима је радио ремиксе, толико је велика и моћна да је то један од најскупљих ЦВ-јева у музици данас. Од Оливера Huntemanna, преко The Книфе-а до Depeche Моде-а – сви су хтели део Бодзинове магије.
Магичан је и његов последњи албум „Боависта“, као и ново издање са ремиксима тих ствари које су нам биле заглављане на рипит од 2021. године. На ремикс албуму Бодзина налазе се Соломун, Роман Флугел, Anna, Реинер Zonneveld, Мацео Plex, Дубфире, Минд Агаинст, а то није чак ни пола звезда, јер албум има чак 25 трака. Надамо се да схватате какав је то црèме де ла црèме светске електронске сцене. Сам Бодзин је рекао како је поласкан тиме што су сви ови велики извођачи решили да поделе своје верзије његових песама.
Оно што ми сад једва чекамо је његов наступ на Но Слееп фестивалу 9. априла. Долази са свим својим инструментима, који стварају управо све ове сумануте мелодије и ритмове које обожавамо. Најбитнији члан арсенала његовог оружа је МИДИ controller, који је сам осмислио 2015. за време култног албума „Powers оф Тен“, који од тада константно надограђује и дотерује да би сваки пут понудио нешто ново уживо. Повезан на њега, лаптоп постаје инструмент који исијава из себе све најбоље што овај музичар може да пружи.
Наравно, центар свега је чувена клавијатура Моог Суб37, коју Бодзин свира на својим наступима. За Боависта турнеју с којом стиже у Београд, додао је још две сјајне ствари, лед шипке од плексигласа које су повезане са извором звука, тако да пружа публици визуелни угођај, као и Модор ДР-2 ритам машину и Моог Matriarch синтисајзер који је другачији од оног његовог регуларног, па тако има могућност да му исто време звук буде и упеглан и сиров.
Креативни и уникатни натуп Бодзина је нешто што се чекало у Београду. У протеклих неколико година нисмо имали пуно прилика за плес у клубовима, тако да од његовог Но Слееп наступа очекујемо да изгоримо у емоцијама које се већ нагомилавају у нама, док чекамо да изађе на бину хангара Матрез те вечери.