Шапић: Не одустајем од раскида уговора са „Кенткартом“
Он је рекао да је по досадашњим условима читав систем наплате карата у јавном превозу ишао кроз „призму“ компаније Кенткарт.
Градоначелник Београда Александар Шапић истакао је да случај раскида уговора са компанијом „Кенткарт“ мора да буде „истеран“ до краја како би се утврдила одговорност свих потписника, како са стране Града, тако и приватне компаније која је вршила наплату карата у јавном превозу. Шапић је нагласио да је уговор по Град апсолутно био штетан, али и да ће бити проверено да ли је и такав уговор поштован од стране „Кенткарта“.
Он је рекао да је по досадашњим условима читав систем наплате карата у јавном превозу ишао кроз „призму“ компаније Кенткарт.
ШАПИЋ: Време је да престану да се лажу становници леве обале Дунава
СРЕЂУЈУ СЕ НЕХИГИЈЕНСКА НАСЕЉА У БЕОГРАДУ! Шапић оштро: Нећу да затварам очи и да се правим да проблем не постоји
"ЗАУСТАВИЋУ ПЉАЧКУ БЕОГРАДА" Шапић раскринкао малверзације око јавног превоза
– Тако је било по уговору потписаном 2011. године и продуженом 2021. године. Управо то је један од главних разлога због којих раскидамо уговор. Чак сам и ја неколико месеци био у заблуди неверујући да је успостављен овако лош систем. Систем наплате у којем сав новац прво иде на рачун приватне компаније, а потом долази на рачун Града, од којих одвајамо осам одсто колико је по уговору припадало Кенткарту. Покушавали смо да се договоримо, а на прошлој седници Скупштине дали сагласност да се потпише споразумни раскид уговора, до чега никада није ни дошло. У међувремену смо утврдили да је читав систем постављен на лажним основама, да немамо ниједну гаранцију ни за једну ствар, као и да све информације „иду“ кроз њих. Опрема коју смо платили не можемо да користимо јер су шифре и кодови у њиховом власништву. Очекујемо и од надлежних органа да испитају читав систем када будемо поднели кривичну пријаву. Желимо да утврдимо зашто и како је потписан уговор на штету Града. Што више улазимо у ову тему, откривамо све више нелогичности – рекао је Шапић.
Према његовим речима, Град не може да користи бројаче путника и ГПС систем, иако су у власништву Града, јер су шифре у власништву Кенткарта.
– Схватили смо у претходним месецима да је ово све једна велика „магла“ и ако бисмо се ишта са њима договорили били би смо саучесници у једном наопаком систему, који је учинио градски превоз оваквим какав јесте. Имамо и егзактне податке о томе колико је смањена наплата карата. Пад наплате са девет милијарди динара 2011. године до шест милијарди 2022. године. Дакле имамо штетан уговор који је неко потписао из нама непознатог разлога, а поставља се и питање да ли је и овакав штетан уговор у потпуности испоштован од стране прво „Бусплуса“, а после “Кенткарта“. Инсистирам на раскиду уговора по цену судског спора којим „Кенткарт“ прети већ неко време. Компанија „Кенкарт“ пријављује годишњи профит од 100.000 евра, од укупно четири до четири и по милиона евра годишње колико им Град уплаћује по уговору, односно осам одсто вредности продатих карата. Грађани су незадовољни, систем није добар, а испада да Кенткарт готово да има веће трошкове него профит. Ако је профит 100.000 евра, како приватна компанија може да тражи милионску одштету. Сада та компанија наводи да ће да тужи Град због нарушавања угледа, уместо да они буду тужена страна за уништавање јавног превоза и угледа Града. То је главни разлог због којег тражимо једнострани раскид уговора. Борићемо се на суду, поднећемо пријаве против одговорних у Граду који су потписали уговор, али и против компаније Кенткарт. Тада ћемо да видимо ко је и колико био оштећен. Судећи по њиховом профиту, у најгорем случају за 10 година могу да добију милион евра укупне одштете. Са друге стране, Град трпи између 25 и 30 милиона евра штете на годишњем нивоу, а да не причам о штети која је направљена на квалитету превоза – рекао је Шапић.
Градоначелник је рекао да инсистира на томе да Град добије интегралне снимке са састанка, не само делове које је у јавност пустио „Кенткарт“.
– Желимо да знамо шта се све тачно дешавало на тим састанцима управо из разлога што се тиме манипулише у јавности и оптужује од стране појединих медија читава градска управа па и ја сам, за корупцију. Захтеваћемо од Тужилаштва да испита све детаље везане за овај уговор од 2011. године. Упркос јучерашњим информацијама из медија да је Тужилаштво тражило од Града сву документацију, могу да кажем да тај још није стигао у Градску управу. Још увек попуњавамо документацију и то је разлог због којег кривична пријава још увек није поднета са наше стране, а биће убрзо. Лично ћу такође поднети кривичну пријаву против шефа мог кабинета, како све не би остало на медијској злоупотреби, већ да видимо да ли је неко чинио било коју врсту кривичног дела и коју и да ли је неко некога лажно оптужио, желим да се на крају ччитав случај до краја расветли и да онда сазнамо да ли је било кривичног дела или није. Желим до краја да „рашчистим“ овај случај па да видимо ко је заиста чинио кривична дела а ко, по ко зна који пут обмањивао јавност и то злоупотребљавао политичке сврхе – поручио је Шапић.
Он се осврнуо на овлашћење које је добило ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“ са циљем промене цене услуга у јавном превозу.
– Када цене буду званично промењене ући ћемо у кампању како бисмо суграђанима додатно приближили нове цене и сва појефтињења, као и начине плаћања и куповине карата. Имаћемо и девет пословница за продају карата на територији Града, биће ту и апликација, као и продаја папирних карата на киосцима. До сада Београђани нису могли да купе карту на киоску, већ су допуњавали личне допуне, а потом у возилу одлучивали коју ће карту да купе – рекао је градоначелник.
Шапић је такође истакао своју спремност да одговара уколико се утврди постојање било каквог кривичног дела.
– И поред свега, мислим да је штета која је направљена у квалитету градског превоза много већа од финансијске. Сада је на нама да повратимо квалитет и поверење грађана, а нови ценовник је први корак у враћању поверења суграђана. Систем мора да буде једноставан и ефикасан – рекао је Шапић.