ДА ЛИ ОБЕЗБЕЂЕЊЕ У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ У БЕОГРАДУ СМЕ ДА ЛЕГИТИМИШЕ ПУТНИКЕ? Ево шта кажу градске одлуке
Заменик градоначелника Горан Весић обратио се компанији "Кенткарт" поводом одлуке да ангажује лиценцирано обезбеђење
Заменик градоначелника Београда Горан Весић обавестио је данас компанију "Кенткарт" која врши наплату карата у јавном превозу да лиценцирано приватно обезбеђење нема право нити основ да легитимише путнике у јавном градском превозу.
Мобилна експозитура Банке Поштанска штедионица од четвртка поново на пијаци "Звездара"
НЕ ТРЕБА ШИРИТИ ПАНИКУ, ОДГОВОРНОСТ ГРАЂАНА НА ПРВОМ МЕСТУ: Како грађани могу да помогну у сузбијању комараца
- Према градским одлукама, контролу карата врше контролори, а овлашћење за легитимисање, у складу са позитивним прописима, имају само и искључиво службена лица међу којима су и комунални милиционари - написао је Весић.
Он се компанији "Кенткарт" обратио поводом одлуке да ангажује лиценцирано обезбеђење у јавном превозу путника у Београду.
- Разумем вашу потребу да заштитите контролоре у обављању својих радних обавеза, с обзиром на то да је само током ове године било око педесет физичких напада на њих од стране путника који не плаћају карте у јавном превозу - навео је Весић.
Он је подсетио да Београд за јавни превоз издваја око 240 милиона евра годишње, од чега се од куповине карата наплати око седамдесетак милиона, што значи да се јавни превоз дотира са око 180 милиона евра годишње.
- Европски просек је да се јавни превоз дотира са отприлике трећином средстава, што значи да Београд даје 95 милиона евра више него што би требало. За тај новац сваке године могли бисмо да купимо скоро 300 аутобуса, да изградимо 46 вртића или школа, или да завршимо регионални водовод Макиш-Младеновац. Толико годишње из буџета од свих грађана узму они који не плаћају превоз. Осим тога, настављамо да ширимо мрежу јавног превоза. Наш град, у коме јавни превоз постоји од 1892. године, тренутно има 503 линије, 2,5 милиона вожњи сваког дана и скоро 5.400 стајалишта. У односу на 2012. годину, наши превозници годишње пређу 12.697.991 километар више, са 1.127 полазака више и са 72 линије више - написао је Весић.
Додао је да ће Град наставити да апелује на грађане да плаћају превоз јер ће на тај начин допринети не само бољим условима у коришћењу ове услуге већ и развоју града.
- Закон који регулише рад физичко-техничког обезбеђења "Профи Теам Плус" (ФТО) одређује право радника обезбеђења да легитимише лица. Конкретно, у овом случају, то би се односило само на путнике који грубо крше обавезу поседовања путне легитимације и који одбијају сваки вид сарадње са контролором или који, у најекстремнијем случају, угрожавају безбедност контролора - објаснили су раније из наведене компаније.