ДРАМА НА БЕОГРАДСКОМ АЕРОДРОМУ! Авион полетео у последњем тренутку, надлежни: "Ако се догоди отказ једног мотора..."
Авиони апсолутно могу да полећу и са средине писте, односно са позиције Д
Авион компаније FlyDubai на лету ФЗ 1746 у петак, 18. фебруара, око 14 часова у последњим тренутку "једва" је полетео са писте на београдском аеродрому "Никола Тесла". Да је до инцидента дошло за Euronews Србија потврдили су Из Директората за цивилно ваздухопловство наводећи и да је тим поводом покренут ванредни инспекцијски надзор.
МУЧЕ ВАС НАДУТОСТ И ГАСОВИ? Докторка саветује како да их се решите - ПОМАЖЕ КОД 95% ПАЦИЈЕНАТА
КАКО ВОЗИТИ ЖУТОМ ТРАКОМ, А ИЗБЕЋИ КАЗНУ? Откривамо правила која важе у Београду
ЕКИПА ЈКП "ЈАВНОГ ОСВЕТЉЕЊА" НЕУМОРНО РАДИ: Кварови на инсталацијама ће ускоро бити завршени
Наиме, према првим информацијама, боинг 737-8 MAX се, при убрзању неопходном за полетање, једва "одлепио" са писте, која се иначе налази у близини аутопута. Према информацијама која су одмах након инцидента доспеле у јавност, у тренутку када је авион успео да узлети он се налазио практично у близини самог краја писте.
Из компаније FlyDubai за Euronews Србија наводе да су обавештени о инциденту на лету ФЗ 1746 од Београда до Дубаија.
- Веома озбиљно схватамо овај догађај и истрага је у току. Сигурност наших путника је приоритет - навели су из компаније у писаној изјави за Euronews Србја.
Због чега је, међутим, дошло до ове ситуације, коју су и надлежни проценили као опасан инцидент и због чега је и покренута истрага.
Петар Војиновић са портала Танго Six за Euronews Србија каже да је, према његовим информацијама, процедурално дошло до кршења начина на који се рутински полеће.
- Када путнички авиони полећу, пилоти укуцавају у свој компјутер тренутно стање и позицију, требало би увек на почетку писте, не би ли добили од компјутера одговарајуће перформансе које морају да достигну у вези са брзином потребном конфигурацијом авиона и брзине на којој се "одлепљује" авион од писте - објашњава он.
Како додаје, уколико се унесу подаци за рутинско полетања са почетка писте, а из било ког разлога се крене са средине, сви параметри се смањују за пола и последично томе долази до незгодних ситуација.
- Не зна се због чега је дошло до кретања у полетање са те позиције, то ће истрага утврдити али видело се да авион може 'једва да полети', односно да се одвојио од писте у последњем тренутку - истиче Војиновић.
Авиони, како додаје Војиновић, апсолутно могу да полећу и са средине писте, односно са позиције Д.
- Лет пре тога Ер Србије је полетео са средине, али, будући да се, према расположивим информацијама, авион Fly Дубаи 'једва одвојио' од земље, онда се стиче утисак да су они програмирали перформансе за почетак писте, полетели из неког разлога са средине што је онемогућило да се све одради без драматичног полета - додаје Петар Војиновић.
Авион је након оваквог полетања наставио даље без проблема и других инцидената, а слетео је по плану лета у Дубаи. На београдском аеродрому у време полетања било је око седам чворова ветра и метео услови су били повољни, наводи се на веб страници Танго Six.
Шта је могло да се деси?
До кршења рутинских маргина, како истиче Војиновић, никада не би требало да дође, јер у веома ретким случајевима може да дође до појединих кварова, када је авиону потребан простор за кочење.
- Уколико се догоди отказ једног мотора, или, у јако ретком случају, отказ два мотора, потребна је довољна дужина писте на којој авион може хитно да се заустави кочењем. Та маргина додатне писте није постојала у овом случају. Иако постоји јако мала вероватноћа, ипак је могуће и да се десило отказивање мотора све ово би се завршило много теже - наводи он.
Он сматра да је највероватније по среди грешка пилота, а да то, да ли је неко други такође одговоран, истрага треба да утврди.
- Познато је да око 80 одсто свих инцидената у цивилно ваздушном саобраћају управо узрокован људским фактором - закључио је Петар Војиновић за Euronews Србија.