ФОЛИЋ: Измештамо превоз опасног терета из центра Београда
Према пројекту Београд чвора, који је усвојен још седамдесетих година, та пруга треба да се измести, а град да се спусти на реке
Градски архитекта Милутин Фолић је изјавио данас да ће ускоро бити измештен превоз опасних терета испод Калемегдана и да се већ ради заједно са српским железницама да теретни возови иду реконструисаном пругом преко Војводине и да се вежу за Коридор 10.
- По генералном плану који је усвојен прошле године то више није пруга већ линијски парк по узору на Хај лајн (High Лине) у Њујорку, који ће повезати град са обалама и потпуно променити изглед Београда, рекао је Фолић.
Београд организује велики концерт за 150 година од добијања кључева града
На питање новинара када може да се очекује решавање тог проблема пошто се опасни терети превозе тим делом града, Фолић је рекао да то није само проблем за пројекат Београд на води већ и за цео град. Најопаснији терети из пролазе кроз центар града, рекао је Фолић.
Према пројекту Београд чвора, који је усвојен још седамдесетих година, та пруга треба да се измести, а град да се спусти на реке, навео је он. Према његовим речима, обавеза града је да уклони ту пругу.
- Надам се да ћемо бити прва власт после више од 40 година која ће успети да уклони пругу одатле. Пројекат Беград чвора се интензивно завршава, Прокоп се данас гради, на Макишко поље је већ измештен теретни терминал који је био у Савском амфитеатру, у Земуну се покрећу радови за премештање опремања путничких возова, репарацију локомотива, то су све предуслови да се одатле измести та пруга - рекао је Фолић.
- Он је истакао да се град не шири ван његових природних граница већ да је циљ да се зоне које су биле браунфилд, где је била некада индустирја, оживе као што се сада ради Београд на води. Градски архитекта је рекао да тунелима у Београду иде скоро сав путнички и теретни саобраћај и да једино око Калемегдана иду отровне материје пошто не смеју да уђу у тунел.
- Зато је заједно са Железницама Града Београд направио план, који предвиђа две могућности - да се реконструише пруга која иде преко Војводине, па даље да се везује на Коридор 10. Друга опција је да се заврши обилазница око Београда која ће прећи преко Дунава Бубањ поток - Винча - Панчево. То смо још 2015. усвојили кроз План детаљне регулације, урађен је генерални пројекат и ту је највећи проблем финсисирање, јер кошта скоро пола милијарде евра, рекао је Фолић.
Он додаје да је за те паре можда боље урадити прву линију метроа у Београду.
- Него радити због 10 или 20 возова дневно, толико велики пројекат. За то време композиције ће ићи мало дужим путем преко Војводине и везаће се за Коридор 10 - навео је Фолић.