FOLIĆ: Izmeštamo prevoz opasnog tereta iz centra Beograda
Prema projektu Beograd čvora, koji je usvojen još sedamdesetih godina, ta pruga treba da se izmesti, a grad da se spusti na reke
Gradski arhitekta Milutin Folić je izjavio danas da će uskoro biti izmešten prevoz opasnih tereta ispod Kalemegdana i da se već radi zajedno sa srpskim železnicama da teretni vozovi idu rekonstruisanom prugom preko Vojvodine i da se vežu za Koridor 10.
- Po generalnom planu koji je usvojen prošle godine to više nije pruga već linijski park po uzoru na Haj lajn (High Line) u Njujorku, koji će povezati grad sa obalama i potpuno promeniti izgled Beograda, rekao je Folić.
Beograd organizuje veliki koncert za 150 godina od dobijanja ključeva grada
Na pitanje novinara kada može da se očekuje rešavanje tog problema pošto se opasni tereti prevoze tim delom grada, Folić je rekao da to nije samo problem za projekat Beograd na vodi već i za ceo grad. Najopasniji tereti iz prolaze kroz centar grada, rekao je Folić.
Prema projektu Beograd čvora, koji je usvojen još sedamdesetih godina, ta pruga treba da se izmesti, a grad da se spusti na reke, naveo je on. Prema njegovim rečima, obaveza grada je da ukloni tu prugu.
- Nadam se da ćemo biti prva vlast posle više od 40 godina koja će uspeti da ukloni prugu odatle. Projekat Begrad čvora se intenzivno završava, Prokop se danas gradi, na Makiško polje je već izmešten teretni terminal koji je bio u Savskom amfiteatru, u Zemunu se pokreću radovi za premeštanje opremanja putničkih vozova, reparaciju lokomotiva, to su sve preduslovi da se odatle izmesti ta pruga - rekao je Folić.
- On je istakao da se grad ne širi van njegovih prirodnih granica već da je cilj da se zone koje su bile braunfild, gde je bila nekada industirja, ožive kao što se sada radi Beograd na vodi. Gradski arhitekta je rekao da tunelima u Beogradu ide skoro sav putnički i teretni saobraćaj i da jedino oko Kalemegdana idu otrovne materije pošto ne smeju da uđu u tunel.
- Zato je zajedno sa Železnicama Grada Beograd napravio plan, koji predviđa dve mogućnosti - da se rekonstruiše pruga koja ide preko Vojvodine, pa dalje da se vezuje na Koridor 10. Druga opcija je da se završi obilaznica oko Beograda koja će preći preko Dunava Bubanj potok - Vinča - Pančevo. To smo još 2015. usvojili kroz Plan detaljne regulacije, urađen je generalni projekat i tu je najveći problem finsisiranje, jer košta skoro pola milijarde evra, rekao je Folić.
On dodaje da je za te pare možda bolje uraditi prvu liniju metroa u Beogradu.
- Nego raditi zbog 10 ili 20 vozova dnevno, toliko veliki projekat. Za to vreme kompozicije će ići malo dužim putem preko Vojvodine i vezaće se za Koridor 10 - naveo je Folić.