ДА ЛИ ЗНАТЕ ШТА ЈЕ ПОГОН СПЕЦИЈАЛНИХ ВОЗИЛА? У функцији су 24 сата дневно целе године и захваљујући њима Београђани не морају да брину
У оквиру канализационалног система Београдског водовода и канализације функционише и Погон специјалних возила који је у јануару ове године богатији за три Cappellotto возила.
Погон специјалних возила, који се налази у оквиру канализационалног система Београдског водовода и канализације, располаже специјалним возилима којих има 35 и која су током целе године, 24 сата дневно, распоређена на девет рејона.
Основна функција возила је да својим усисним или потисним дејством реше проблем на канализационој мрежи. У Погону је запослено 80 радника који покривају читаво подручје града.
ТИХИ ХЕРОЈИ: Београђани зову ЊИХ када имају проблем, а ево шта се крије са оне стране слушалице (ФОТО)
У јануару ове године пристигла су tri Cappellotto возила. Прво возило је надограђено на Даф шасију капацитета 15 м³ са концептом бочних резервоара за чисту воду. Надоградња се контролише даљинским командама са квалитетним пумпама за усисавање и потискивање.
Друго Cappellotto возило је надограђено на Ивеко шасије капацитета 6м³. Возило је опремљено квалитетним пумпама за усисавање и потискивање.
Треће Cappellotto возило капацитета 3м³ има редуковану висину, што олакшава рад у градским условима, нарочито у срединама у којима је прилаз отежан и ограничен.
Колики је значај возила и шта возила за одржавање канализационог система значе за град Београд, објашњава Александар Радосављевић, руководилац Погона специјалних возила.
- Cappellotto надоградња на Даф шасију прво је возило које служи за одгушивање на канализационој мрежи и црпљење каналског садржаја. Друго возило исто је надоградња Cappellotto и служи за одгушивање на канализационој мрежи, црпљење употребљених фекалних вода и одржавање сливника и атмосферске канализације. Треће возило је, такође, Cappellotto надоградња, с тим што возило има редуковану висину за рад, а то нам је веома важно због улица и подручја са ограниченим прилазом. Овим се олакшава рад у градским условима, где је теже прићи месту интервенције - објашњава Радосављевић и додаје:
- Ова возила су од изузетног значаја за одржавање канализациони систем, у експлоатацији су 365 дана годишње, 24 сата дневно, и распоређена су на девет рејона - каже Радосављевић.
Виђате их сваког дана, раде 24 сата, а због Београђана ризикују своје животе (ФОТО)
Иначе, ЈКП "Београдски водовод и канализација" одржава преко 3.200 километра канализационе мреже и око 33 хиљаде сливника. Током године у ово предузеће пристићи ће возило које има могућност рециклаже отпадних вода.
По чему се ово возило разликује, објашњава Владимир Живановић, главни инжењер Погона за специјална возила:
- Ово је прво возило оваквог типа које долази у Србију. Јединствено је по томе што прикупљену отпадну воду пречишћава и користи је за одгушивање на канализационој мрежи. Он истиче да се уз помоћ система рециклирања отпадни материјал компресује, што омогућава већи број интервенција у краћем временском периоду - рекао је Живановић.