ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Београд додељује субвенције за куповину бицикала - ово је услов који се мора испунити
Циљ је да се побољша квалитет ваздуха у престоници
Заменик градоначелника Београда Горан Весић данас је испред Старог двора разговарао са београдским бициклистима и најавио да ће Град Београд, први пут у својој историји, доделити субвенције за куповину бицикала, што је у складу са планом Града за побољшање квалитета ваздуха.
ПРЕВАРАНТИ КРУЖЕ БЕОГРАДОМ: Лажни радници "Водовода" звоне на врата грађана и нуде апарате за филтрацију воде
Срби се масовно селе у Београд, а ево која општина им је најпримамљивија, а из које сви беже
ДОЈАВА О БОМБИ У БЕОГРАДСКОМ ТРЖНОМ ЦЕНТРУ: Сви хитно евакуисани
Догађају су присуствовали и секретарка за заштиту животне средине Ивана Вилотијевић и председница Бициклистичког савеза Београда Јелена Лончаревић.
- Један од наших циљева је да смањимо број возила на улици и да повећамо број еколошких возила, као и да повећамо број бицикала и омогућимо људима да их више користе. Зато смо и донели одлуку да из буџета Града издвојимо 10 милиона динара за субвенције за куповину бицикала за 2.000 људи који ће добити 5.000 динара субвенцију - појаснио је Весић.
Према његовим речима, Секретаријат за заштиту животне средине у понедељак ће расписати конкурс и изабраће партнера, невладину организацију.
- По закону, они у наше име дају субвенцију и у року од 20 дана, почетком септембра, расписаће конкурс за грађане. Услов је да је бицикл произведен у Србији, да има сертификат Привредне коморе Србије да је домаћа производња. Наши бицикли коштају између 20 и 30 хиљада динара и то значи да ћемо субвенционисати око петину вредности једног двоточкаша - истакао је Весић.
Како је рекао, стратегија Града већ неколико година је да се да предност бициклистичком и пешачком саобраћају.
Урадили смо, додао је, готово 30.000 метара квадратних пешачких зона у Београду и око 30 километара бициклистичких стаза.
- Радићемо укупно, према нашем плану, скоро 100 километара бициклистичких стаза у наредних пет година. Предложићемо Министарству унутрашњих послова да се измени Закон о безбедности саобраћаја да се дозволи коришћење жутих трака бициклистима и мотоциклистима ван шпица. Тражићемо и да се уведе појам бициклистичко-пешачке улице, како би један број мањих улица и граду користили и аутомобили, али би предност имали пешаци и бициклисти - истакао је Весић.
Са Бициклистичким савезом Београда разговарамо о томе да им омогућимо да имају један објекат за тренинге, навео је Весић и додао да, нажалост, наши бициклисти тренирају на улицама.
- Сваки спортски савез има своје објекте за тренинг, тренажне центре, што је и нормално, јер ако желимо да имамо бициклисте на највећим тркама и ако желимо да они буду успешни, морају да имају услове за тренинг. Што се тиче Бициклистичког савеза Београда Град Београд ће стати иза њих да заједно направимо објекат за тренинг, како би ови спортисти могли да остварују врхунске спортске резултате. Осим што је промоција здравог живота, ово је и промоција спорта. На овај начин ћемо, и примером, показати да желимо да што више грађана користи бицикле, а мање аутомобили и превозна средства која загађују животну средину - казао је Весић.
Он је најавио да ће током јесени Град Београд изградити 150 места за изнајмљивање јавних бицикала.
- С обзиром на то да нам је два пута пропадао тендер, сада ћемо га расписати само за оператера. Већ смо дефинисали локације, спровели инфраструктуру на њима и на свакој локацији биће 10 јавних бицикала. Омогућићемо грађанима да имају 1.500 бицикала на располагању и да могу свуда по граду да их користе, што повећава комфор њиховог живота и олакшава кретање по граду. У оквиру "Паркинг сервиса" имамо скоро 5.000 бицикала, који су распоређени на Ади Циганлији и гаражама које су у пешачким зонама.
Грађани то веома користе и када се паркирају имају право на бесплатно коришћење четири бицикла, два за одрасле, два за децу, и тако стимулишемо коришћење бицикала. Доста тога је урађено, али није довољно, надам се да ће субвенције за куповину бицикала бити трајна акција Града Београда. Наш план је да следеће године имамо 10.000 људи који ће користити ове субвенције. Тако дајемо јасан и конкретан допринос да људи користе бицикле, брже се превозе, здравије живе, али и да имамо мање загађење у граду - закључио је Весић.