ЗБОГОМ "ШВЕРЦОВАЊУ" У АУТОБУСУ: Контролори у сваком градском превозу? Од Нове године нова ПРАВИЛА
После Нове године, свако возило јавног градског превоза могло би да има "свог" контролора карата, а путници би у возило јавног градског превоза требало да улазе искључиво на предња врата
Како медији незванично сазнају, план градске управе је да од јануара у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили "шверцовање" .
То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу за сад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.
ЈОШ ЈЕДАН МОНСТРУОЗАН ПОКУШАЈ САМОУБИСТВА У БЕОГРАДУ! Жена тукла децу слушалицом телефона, а онда дигла руку на себе
ПОСЛЕ ПИСАЊА СРБИЈЕ ДАНАС! Приведен мушкарац (47) који је додиривао малолетника (15) у аутобусу у блоку 45
(ФОТО) СЛУЧАЈ КОЈИ ЈЕ УЗНЕМИРИО И ЗГРОЗИО СРБИЈУ: Мушкарац дирао дечака у градском превозу, очевици све снимили!? Поднета кривична пријава, а ево колике су КАЗНЕ за полно узнемиравање
Ово се могло и наслутити из дописа Секретаријата за јавни превоз који је пре десетак дана стигао градским и приватним превозницима, у којем пише да ће апарати за оверу карата бити размештени како би се "уредио проток путника у возилу". На основу овога, да се наслутити да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.
И из новооснованог предузећа за наплату превоза недавно су поручили да путници неће моћи да уђу на предња врата ако нису купили карту. Ова идеја није нова, о њој се причало још пре десетак година, а покушај да теорија оживи у пракси прошао је неславно. Врата на аутобусима била су обојена у зелено и црвено како би наводили људе где да улазе, а где да излазе, али то је само створило велике гужве и незадовољство путника.
Уколико улазак на предња врата градског превоза постане правило у наредним месецима, сигурно неће ићи "глатко", а извесно је да ће бити оних који ће желети да уђу у аутобус без карте, без обзира на број кондуктера који буде унутра.
Све и ако контолори постану "стални путници", њихова улога у првом периоду биће едукативна. То је недавно најавио и директор ЈКП "Наплата превозне услуге" Славен Андрић и објаснио како могу да се смање саобраћајне гужве.
"Контролори ће можда наредних пар месеци, можда чак и годину дана да раде на савести и покушају да објасне да је добро да се купују карте јер сав новац иде директно у буџет Града, а не у приватне фирме", рекао је Андрић.
- Установили смо да можемо у фреквентним интервалима, када грађани путују на посао и враћају се, смањимо гужве. Ако редукујемо ред вожње, да викендом смањимо број полазака у фреквентним интервалима, можда ћемо успети да смањимо гужве и да обезбедимо да грађани могу да улазе на предња врата. Тако ће се повећати и контрола и наплата - истакао је Андрић.