ZBOGOM "ŠVERCOVANJU" U AUTOBUSU: Kontrolori u svakom gradskom prevozu? Od Nove godine nova PRAVILA
Posle Nove godine, svako vozilo javnog gradskog prevoza moglo bi da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata
Kako mediji nezvanično saznaju, plan gradske uprave je da od januara u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili "švercovanje" .
To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica. Kontrolori u javnom prevozu za sad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.
JOŠ JEDAN MONSTRUOZAN POKUŠAJ SAMOUBISTVA U BEOGRADU! Žena tukla decu slušalicom telefona, a onda digla ruku na sebe
POSLE PISANJA SRBIJE DANAS! Priveden muškarac (47) koji je dodirivao maloletnika (15) u autobusu u bloku 45
(FOTO) SLUČAJ KOJI JE UZNEMIRIO I ZGROZIO SRBIJU: Muškarac dirao dečaka u gradskom prevozu, očevici sve snimili!? Podneta krivična prijava, a evo kolike su KAZNE za polno uznemiravanje
Ovo se moglo i naslutiti iz dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji je pre desetak dana stigao gradskim i privatnim prevoznicima, u kojem piše da će aparati za overu karata biti razmešteni kako bi se "uredio protok putnika u vozilu". Na osnovu ovoga, da se naslutiti da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti.
I iz novoosnovanog preduzeća za naplatu prevoza nedavno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu. Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno. Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.
Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići "glatko", a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.
Sve i ako kontolori postanu "stalni putnici", njihova uloga u prvom periodu biće edukativna. To je nedavno najavio i direktor JKP "Naplata prevozne usluge" Slaven Andrić i objasnio kako mogu da se smanje saobraćajne gužve.
"Kontrolori će možda narednih par meseci, možda čak i godinu dana da rade na savesti i pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte jer sav novac ide direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme", rekao je Andrić.
- Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata. Tako će se povećati i kontrola i naplata - istakao je Andrić.