АЛАРМАНТНО! Српска деца свакодневно гину на путевима, а све због ЈЕДНЕ ГРЕШКЕ КОЈУ СВАКО ОД НАС ПОНАВЉА!
Последња истраживања Агенције за безбедност саобраћаја показала су да само 52 одсто родитеља вози децу у возилима на законом прописан начин
Нова истраживања, објављена закључно са априлом ове године, очигледно нису довољно забринула возаче.
Управо из разлога што скоро сваки други возач који вози децу не поштује правила, не због казни већ због безбедности дечака и девојчица, дешавају се трагедије као саобраћајна несрећа на аутопуту Београд – Ниш, у којој је страдао В. С. (11), док је његова три године млађа сестра Наталија и даље животно угрожена.
Децу је деда возио на Власину, а при томе ниједно од њих није било везано у моменту када је ударио камион у зауставној траци, на аутопуту близу Велике Плане.
СТРАШНО НОВО ПРАВИЛО: Скоро сви старији аутомобили имају ову ману, а САД ЋЕ ЗБОГ ЊЕ ПАДАТИ НА ТЕХНИЧКОМ!
Пакао вас чека ако крећете на море, али и ако се враћате: КИЛОМЕТАРСКЕ КОЛОНЕ дуж целе Србије! (ФОТО)
Ова болест годишње убије више од 3.000 СРБА, а за све је крива ХРАНА КОЈУ СВАКО ОД НАС КОРИСТИ!
Средином марта Управа саобраћајне полиције појачано је контролисала везивање сигурносног појаса и начина превожења деце у возилима. За време те седмодневне акције 16.473 возача нису везала појас, 1.795 сувозача и 1.996 путника на задњем седишту.
За невезивање појаса казна је 10.000 динара. Истраживања Агенције за безбедност саобраћаја, указује да 83 одсто возача и сувозача се везује. Постотак оних који седе на задњем седишту је поражавајућ јер се само 12 прцената њих везује.
Мали Вељко, нажалост није једино дете чији је један од разлога смри сигурно и то што није био везан. Непуних месец и по дана пре несреће код Марковца, погинула је седамнаестомесечна девојчица из Мађарске, коју родитељи такође нису везали, нити су је превозили у седишту намењеном деци.
- Нажалост, ми законе поштујемо само када смо ван Србије. Невезивањем сигурносних појасева деци, возачи нису ни свесни да најмлађе кажњавају, да их доводе у опасност, да им чине зло. Возач или путник који су везани појасом, у моменту када се аутомобил при брзини од 60 километара на час, судари са другим возилом или удари у нешто, немају никакве повреде. С друге стране, у истим околностима када возач или путник нису везани, претрпе исту силу као да су palli са петог спрата – објашњава Милан Вујанић са Саобраћајног факултета, наводећи разлику, тј. Опасност коју доноси невезивање сигурносних појасева.
Саговорник напомиње и да у условима градске вожње, брзином 40 километара на час, уколико дође до судара, уколико возач, пунолетни путник или дете нису везани, њихово тело претрпи удар сличан паду са другог спрата. Осим те силе гравитације која вуче, чињеница је да озбиљнијим повредама код деце него код одраслих доприноси и то што малишани још увек немају развијен инстинкт.
- Да Србима није баш стало за безбедност одраслих у саобраћају, сведочи и то да само траже начин да преваре закон. У српским радњама легално се продају уређаји који се ставе у рупу у којој треба да се стави појас, да се не чује пиштање због невезаног појаса. Понављам, легално се продају, за то неко плаћа ПДВ држави. Неко би требало да се запита шта се тиме постиже - наводи проф. др Вујанић.
- Треба узети у обзир и то да одрасла особа, у моменту када осети да се приближава опасност, брже реагује од детета, које није свесно шта га чека. Не треба заборавити да су дечија тела много осетљивија, крхкија. Мајка када узме бебу у наручје, држи јој врат, јер ова не може сама да држи главицу. Управо због тога су седишта за најмлађе окренута у возилима, да приликом ударца, детету не би био повређен врат. Једини начин да се допре до тих, благо речено несавесних возача и родитеља, кампања у медијима која ће показати какве су све опасности прете уколико се не поштују правила и најмлађи не везују сигурносним појасевима - каже саговорник.
- Најбезбеднија земља у свету је Јапан. Њихов мото је "Што више крви на екрану, то мање на путу". Таква кампања је неопходна и нама да би се возачи, посебно родитељи, опаметили и почели да везују децу у возилима. Тек када виде ужасне сцене, крв на путу, повређене и лешеве, схватиће у какву опасност доводе своју децу – категоричан је проф. Др Милан Вујанић.
У моторном возили на предњем седишту не сме да се превози дете млађе од 12 година. На предњем седишту у аутомобилу могу да се превозе деца старија од 12 година, која су више од 135 центиметара. Дете до три године старости превози се у безбедносном седишту, односно корпи, осим у возилима за јавни превоз путника (а ту спада и такси). Изузетно дете до три године старости може се превозити на предњем седишту уколико се превози у безбедносном седишту, корпи, која је окренута супротно правцу кретања возила, када возило нема или је искључен безбедносни ваздушни јастук.
Безбедносна седишта за децу која се постављају у возила морају да буду постављена на начин како то препоручују произвођач дечјег седишта и произвођач возила. Хомологациона ознака за дечја седишта је ЕЦЕР 44/04. Млађа деца морају да путују прописно везана у ауто-седиштима или на посебним подметачима за старију децу (за децу чија је тежина од 15 до 30 килограма) такозваним бустерима.