"ДА ЈЕ МИЛЕНА УПИСАЛА НЕКИ ПОШТЕН ФАКУЛТЕТ..." Биљана Србљановић се огласила о силовању српске глумице
Она је на Facebooku објавила пост у којем је објаснила зашто је погрешно сваљивање кривице на жртве
Биљана Србљановић, професорка на Факултету драмских уметности, реагујући на случај Мирослава Мике Алексића који је ухапшен пошто га је пет ученица, међу којима је и глумица Милена Радуловић, пријавило за силовање.
ПРЕТИ МУ 15 ГОДИНА ЗАТВОРА: Алексић у 17 сати на саслушању у присуству изабраног браниоца
"КОД МИКЕ ЈЕ ПОСТОЈАЛО ШЕСТ ПРАВИЛА..." Милена Радуловић изнела НОВЕ ДЕТАЉЕ школе ужаса
УПУЋЕН ПОСЕБАН АПЕЛ ЗА ЦЕЛО ДРУШТВО: "Кривица и срамота" - бројне организације стале уз Милену
Она је на Facebooku објавила пост у којем је објаснила зашто је погрешно сваљивање кривице на жртве и њихове родитеље, открила да је често говорила против његове школе, индоктринације, и чињеници да "у дечијој школи ради неко ко је снимао Аркана".
- Сексуални злочин, а посебно силовање, ово је веома важно разумети, није се*с. Он је насиље које за средство има полни однос, нежељени и недозвољени додир, блудне радње које нису себи сврха: силоватељ пре свега врши насиље над личношћу жртве, подмукли атак на њену душу и биће, на њену људску вредност, поништавање свега што она представља као особа.
Сада се треба сетити да су у "школу" Мирослава Алексића, уписивана деца које је он лично, својом руком, бирао између стотина и стотина малишана, узраста већ од само пет или шест година. Он је ту децу онда узимао под своје, одгајао их, узгајао, заливао, пратио како расту, обликовао, месио, мењао им психу и структуру личности, облик понашања, годинама, стрпљиво, из најмрачнијих побуда, чекао да напупе, да још мало па скоро скроз сазру, да би их, у тренуцима њихове највеће рањивости и потпуног поверења, најстрашније издао, најболније повредио, најмонструозније напао. Он је, обљубом девојчица које су га годинама гледале као очинску фигуру и особу од највећег ауторитета у њиховим животима и то на начин да га поштују и цене више од самих родитеља, децу издао на најмонструознији начин.
Да је Милена уписала права или медицину, неки "поштени" факултет, за који се од свог петог разреда основне спремала, па је ‘учитељ’ који је имао пресудни утицај на њу свих тих шест година, нападне током часа римског права или биологије, док су остала деца вежбала у суседној сали, а она била затворена у канцеларији човека који је и очинска фигура и ауторитет и особа од које јој, у том моменту, зависи све, да ли би ико рекао – па хтела си да студираш права, хтела си да будеш лекарка, шта се жалиш, шта си мислила, да то може да прође без силовања? Питати девојку коју је, са седамнаест година, са предумишљајем, више пута силовао човек од шездесет година, а што се ниси бунила, што си се у школу враћала, је болесно. Реците то себи гласно: она је имала седамнаест година, он шездесет. Он је припремао да у ћутњи трпи злочин, од њене једанаесте године. Поновите то неколико пута. Па онда, ако опет исто питате, схватите да сте део те болести - истакла је Србљановићева.
Биљана Сбљановић је написала и да је ужасава кривљење родитеља, јер родитељи су, заправо, такође жртве, они су "она прва инстанца коју предатор згази, он родитеље заведе, као личност од угледа и ауторитета, као цењен педагог на позицији врхунске моћи". Она је додала и да је лаж да су сви све знали:
Биљана Сбљановић је написала и да је ужасава кривљење родитеља, јер родитељи су, заправо, такође жртве, они су “она прва инстанца коју предатор згази, он родитеље заведе, као личност од угледа и ауторитета, као цењен педагог на позицији врхунске моћи”. Она је додала и да је лаж да су сви све знали:
Њима медији, јавност, чаршија и сам Алексић говоре да је Мика "учитељ старог кова", онај код кога се зна ред, који је своје методе наследио од бабе, из времена кад је "све било боље". Родитељима то делује као уточиште, као склониште у доба када им се чини да се све друго распада, када им и готово целокупно наше друштво намеће бесловесне ‘традиционалне вредности’, које нису ни вредности нити су традиција, већ су инструмент опресије, стајања ногом заврат људима који у морално запуштеном друштву не знају коме да се окрену.