ДЕЦА ОБРАЗОВАНИЈА, АЛИ ЕМОЦИОНАЛНО НЕЗРЕЛА Тест за упис у први разред основне школе није мењан 40 година
Тест за упис у први разред основне школе није мењан скоро 40 година. Психолози кажу да су се деца променила - информисанија су, образованија, али и емоционално незрелија.
Вук има шест година. Са мамом је дошао на тестирање за упис у први разред. Вук је на тесту цртао, слагао коцкице... За то време родитељи чекају.
Крагујевац обележио 39 година рада Завода за ургентну медицинуВук има шест година. Са мамом је дошао на тестирање за упис у први разред. Вук је на тесту цртао, слагао коцкице... За то време родитељи чекају.
БЕОГРАЂАНИН НА ОГЛАСУ ОБЈАВИО ДА МЕЊА СВОЈ СТАН ЗА ЈЕДАН У НИШУ: Разлог је потпуно шокантан, ево шта све стоји иза домишљатог огласа
ШОКАНТНО! У Крагујевцу на дечијем игралишту осванули ЈЕЗИВИ натписи! (ФОТО)
- Они су у вртићу далеко безбрижнији, много мање обавеза имају. Школа има много више обавеза, морају да мењају свој ритам живота, тако да они не знају шта их још чека, а чекају их обавезе. Образовање је најважније, тако да видећемо, надамо се да ће и Вук бити успешан као и сви његови другари - каже Јелена Обрадовић, Вукова мама.
Неки родитељи се распитују о питањима и припремају децу, али психолози кажу да то није потребно.
- То није нека скала за процену интелигенције, него тест који процењује колико је дете у овом тренутку спремно за школско учење, колико је когнитивно зрело, а такође и емоционално или социјално - истиче психолог и директорка ОШ "Светозар Марковић" Ивана Оролицки.
Педагог у ОШ "Горња варош" Наташа Кокић наглашава да није важно да деца знају да читају и да пишу јер ће то свакако научити када крену у школу.
- Важно је да се са њима разговара у позитивном контексту, да се не плаше школе, да им се прича да је то једно место где ће провести осам година живота, где ће пуно тога новог научити, а пре свега где ће стећи нове пријатеље, дружити се и бити срећни - објашњава Кокићева.
Овај тест није мењан четрдесетак година, а деца се јесу променила. Стручњаци кажу да су информисанија, образованија, али емоционално незрелија.
- Постоји разлика у опсегу пажње и концентрације пре свега. Данас је више деце која имају неке сметње у вољној пажњи и концентрацији, а можда су и чешћи говорно-језички проблеми у изговору и јасноћи изражавања. То вероватно можемо приписати другачијем окружењу у ком одрастају и изложености дигиталним садржајима - каже психолог Ивана Оролицки.
Резултати теста користе се приликом формирања одељења, која треба да буду уједначена, како би била добра и подстицајна средина за учење