Хибридна настава за све ђаке: Ево шта то тачно значи
Следи велика промена.
Ђаци у Србији ускоро би могли да иду на хибридну наставу, предвиђено је изменама закона у области образовања и васпитања који су тренутно на јавној расправи. Таква настава била би комбинација непосредног рада у школи и онлајн учења, односно "рада на платформи за хибридну наставу", предвиђено је изменама закона.
За време ковида, ученици основних и средњих школа били су приморани да прате наставу преко интернета и разних онлајн платформи за учење. У приручнику за педагошку примену система за управљање учењем "Мудл", који се користио и у Србији, наводи се да је у то време интересовање за хибридну наставу значајно повећано, а „стручна јавност препознала је потребу за ширим и дубљим разумевањем овог начина организације наставе“. Међутим, онлајн учионице сада неће функционисати по истом принципу као у време ковида.
Како за НИН каже Катарина Алексић, руководилац Центра за образовну технологију Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, хибридна настава не укључује видео-конференцијске састанке у онлајн простору. Она омогућава ученицима да један део садржаја уче у онлајн учионицама, у време и темпом који њима одговара. На тај начин они се боље припремају за часове уживо, док се за само време часа акценат ставља на практичан рад, дискусију и примену наученог.
-Током трајања хибридне наставе није обавезно да наставници и ученици током читавог трајања образовно-васпитног рада буду у непосредном контакту већ се њихов удео планира у односу на дати контекст - каже она.
У образложењу измена наводи се да школа може да донесе одлуку о реализацији хибридне наставе у оквиру свих или групе предмета и активности, у складу са нивом дигиталних компетенција наставника и техничком опремљеношћу школе, а одлука може да важи за целу школску годину или за одређени период.
Време, место, начин и носиоци остваривања хибридне наставе утврђују се годишњим планом рада школе на основу препорука Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, а ближе услове о техничким условима за реализацију хибридне наставе прописује министар, наводи се у нацрту.
Бенефити хибридне наставе
Ученици су међусобно различити и не уче сви истом брзином и интензитетом, каже Алексић. Онлајн учионице омогућавају им да стичу знање без притиска вршњачке групе. Предзнање стечено онлајн повећава њихово самопоуздање и спремност за изазове у школи.
-Не уче сви ученици на исти начин, истом брзином, неки од њих су самопоуздани, неки су тихи и стидљиви, неки читају спорије, некима треба више времена да размисле о градиву, неки су брзоплети, неки више воле да пишу него да јавно говоре. Када постоји могућност да ученици изграде основна знања из неке области у онлајн учионици, у свом ритму, без притиска вршњачке групе, на начин и у време које им највише одговара – ту могућност не треба да пропустимо! Ученици који долазе у школу са предзнањем о ономе што се учи су сигурнији у себе и спремнији да се ухвате у коштац са изазовнијим задацима - рекла је она.