КАКО ЋЕ ИЗГЛЕДАТИ ВЕНЧАЊА, ИЗЛАЗАК У КЛУБОВЕ? Припрема се нова фаза у попуштању мера, ово су кључни предлози
До краја недеље треба да буде донета и одлука о отварању тржних центара.
Без првог плеса и игре уопште, без грљења, љубљења и честитања, а између музике и публике плексиглас - тако би у наредном периоду могле да изгледају свадбе у Србији, према плану мера који ће бити прослеђен Влади Србије.
ПОЗИТИВНЕ ПРОГНОЗЕ ДР ЈАНКОВИЋА! "Људима је доста свега" - познато КАДА ће Србија ставити пандемију ПОД КОНТРОЛОМ
СРБИЈА ОБОРИЛА РЕКОРД! Од јутрос до овог тренутка вакцинисано 54.000 грађана
ВАКЦИНАЦИЈА У СРБИЈИ НАСТАВЉЕНА ПУНОМ ПАРОМ: Имунизација ризичних пацијената за викенд у Нишу
Све више се прича о следећој фази попуштања мера и не само то, већ се увелико ради на томе како би у наредном периоду, на безбедан начин, могли да почну са радом ноћни клубови и барови, али и под којим условима би се организовале свадбе, конгреси, пријеми, односно разне прославе, као и концерти на отвореном.
Подсетимо, Србија је већ, да тако кажемо, прошла прву фазу попуштања мера - отварањем башти кафића и ресторана, а размишља се и о повратку старијих основаца и средњошколаца у школске клупе. Такође, до краја недеље треба да буде донета и одлука о отварању тржних центара.
Иако нам можда мало тешко сада да замислимо одлазак у ноћни клуб, на свадбу или концерт, чињеница је да су корона бројке већ данима у паду. Недовољно још да бисмо се скроз опусити, наравно, али с обзиром на то да смо у самом светском врху по броју вакцинисаних грађана, и ако наставимо да се придржавамо правила, није рано размишљати о следећој фази попуштања мера.
У складу са тим, Градски завод за јавно здравље, Град Београд и ПКС припремили су предлог како на безбедан начин организовати ова три сегмента и тај документ је упућен Влади Србије на разматрање. Ево кључних предлога како би то све могло да буде организовано.
Предлог за организовање свадби, конгреса, пријема и прослава
Свадбе, пријеми и слични догађаји би судећи по новом предлогу, који за циљ има "подизање" индустрије која не ради дуже од годину дана, могле да изгледају потпуно другачије него пре короне.
Иако су у врху листе предлога свакако хигијенско-епидемиолошке мере, међу неопходним "корацима" који се односе на организацију догађаја, детаљно је разрађено и понашање свих учесника - од радника, преко музике до званица. Од организатора догађаја тако се да води рачуна и о размаку међу људима и столовима, али и о њиховом понашању:
- размак између столова од најмање два метра
- за столом не може седети више од 5 особа
- уколико не постоје столови и столице дозвољено је једно лице на 9 квадрата
- видно означити макисмално дозвољен број људи
- дистанца од најмање два метра приликом уласка у објекат
- укидање подијума за игру
- баријера од плексигласа између музичког оркестра и публике
- избегавање честитања, грљења и љубљења
- онемогућити шведски сто и омогућити послужење за столом
Од организатора оваквих скупова истовремено се тражи да временски ограничи трајање догађаја, али и да омогући да догађају присуствују само позване особе, што како се наводи може да се спроведе помоћу редара. Захтев је и да се обезбедити спровођење свих епидемиолошко хигијенских мера, али и да се обавезно чувају спискова званица и то у року од најмање 30 дана.
У оквиру листе препорука за одржавање прослава и пријема на прво место стављено је ограничавање директног контакта и обезбеђење сигурне дистанце. На другом месту је висок степен хигијене, дезинфекције и коришћења личне заштитне опреме, а на трећем висок степен хигијене објеката у којима се скуп оџава.
Предлог за отварање ноћних клубова и барова
За одговорна лица ноћних клубова и барова наводи се да се никако не смеју ангажовати извођачи, музичари, плесачи... који имају клиничку слику или постоји основана сумња на заразну болест ковид-19, или имају доказ да су позитивни на корону. Такође, ни ако симптоме имају чланови њихових породица или друге особе са којима су у контакту. Том приликом потребно је ангажовати особе које ће бити овлашћене и одговорне да контролишу спровођење свих мера.
Такође, треба осигурати да се у објекат улази искључиво са резервацијом, као и да се евиденција и спискови посетилаца са контакт подацима морају чувати бар 30 дана.
Што се тиче ограничавања физичког контакта, између столова мора бити размак од најмање два метра, а за столом не може седети више од пет особа. Уколико не постоје столови и столице, потребно је обезбедити простор од 9 квадратних метара за једну особу.
Ако се ова препоручена физичка дистанца не може одржати, неопходно је смањити број присутних, како у просторији, тако и на отвореном простору. Ако је могуће, раздвојити и јасно означити места за улаз и излаз.
Приликом уласка у објекат обавезно је бесконтактно мерење температуре сваког запосленог и посетилаца, а потребно је обезбедити и довољне количине течног сапуна, убруса, воде и дезинфекционих средстава.
Правилно ношење заштитних маски је обавезно за све, све време боравка, и у затвореном објекту и на отвореном, осим приликом јела и пића. Изузетак су поједини извођачи, и то само у тренутку наступа.
Обавезно је и детаљно прање, чишћење и дезинфекција простора, прибора и опреме, као и што чешће проветравање просторија. Такође, на улазу су обавезне дезо баријере, као и дозери са средством за дезинфекцију руку.
Приоритет се даје природној вентилацији свих затворених простора, где год и кад год је то могуће. Расхладне уређаје требало би укључивати тек када је температура спољашњег ваздуха већа од 28 степени.
Посетиоци су дужни да поштују све превентивне хигијенско-епидемиолошке мере, које ће им бити доступне у виду инструкција постављених на видним местима.
Предлог за организовање концерата на отвореном
И приликом организације догађаја потребно је водити рачуна о физичкој дистанци и личној хигијени, дезинфекцији и коришћењу личне заштитне опреме, као и високом степену хигијене површине на којој се организује догађај, као и пратећег мобилијара, нарочито столова, столица, шанкова, тоалета и других површина које се често додирују.
За организаторе догађаја је важно да се у време пандемије догађаји са пратећим музичким садржајем не смеју одржавати у затвореном, већ само на отвореном простору, односно у објекту отвореног типа привременог карактера, које би за ту намену одредили органи локалне самоуправе. Притом је важно обезбедити што више улаза и излаза, који ће бити довољно удаљени и јасно обележени.
Организатори морају да обезбеде довољан број редара који ће усмеравати посетиоце до својих места, како би се смањиле гужве, а такође треба обезбедити да се посетиоци, осим у неопходним случајевима, не крећу ван места која су им обезбеђена.
Организатор не сме ангажовати особе које имају симптоме или постоји сумња или доказ да су позитивни на присуство вируса ковид-19. Сви ангажовани морају бити обучени да спроведу све потребне мере.
Простор око сцене потребно је оградити и обезбедити најмање растојање од 10 метара између бине и посетилаца. Између столова мора бити размак од најмање 2 метра, а за једним столом не сме седети више од пет особа. Ако нема столова и столица, обезбедити 9 квадрата по особи.
Такође, организује се само послуживање за столом.
На улазу у објекат се бесконтактно мери температура, а ношење заштитних маски обавезно је за време боравка у објекту.
Обавезно је и детаљно прање, чишћење и дезинфекција мобилијара пре почетка догађаја, као и након завршетка, а посетиоци су обавезни да поштују све прописане мере.