ВРЛО ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ: Овај лек више не можете да користите ако планирате да возите
Узрок смртности број један за воланом код младих од 18 до 30 година у Европи је алкохолисано стање.
Возачи би, међутим, требало да имају и бригу више јер апарати којим полиција детектује наркотике показују позитивне резултате и код обичних лекова за смирење.
Овај ГОВОР патријарха Павла многи нису чули: Открио ИСТИНУ о смрти
"НИСАМ ЗАДОВОЉАН ОБУХВАТОМ ВАКЦИНАЦИЈЕ" Др Кон: Не треба се одрећи "ивермектина", али...
ВЕСТ КОЈУ ЈЕ СРБИЈА ДУГО ЧЕКАЛИ! ЛЕКАРИ ПРЕСРЕЋНИ: Пробудила се девојчица (16) која је била на респиратору због короне
- Кад говоримо о дрогама, најопаснији су алкохол и бензодијазепини, односно спектар лекова - бенседин, лексилијум, ксанакс, који се врло често користе. Кад полиција буде контролисала возаче са још већим бројем апарата то ће бити највећи проблем", рекао је у јутарњем програму Курир телевизије др Ивица Младеновић, начелник Клинике за болести зависности Института за ментално здравље.
А проблем ће настати управо због тога што је познато да сваки четврти грађанин Србије пије антидепресиве, па се поставља питање колико је опасно њихово присуство у саобраћају.
Др Младеновић каже да ови лекови на возача делују врло слично као алкохол јер погађају исте рецепторе.
- Највећи број саобраћајки код алкохолемије је од 0,5 до 1,5 промила алкохола у крви. То су најопаснији возачи код којих моторна координација није najzznačajnije оштећена, периферни вид је још присутан, али добију самопоуздање на куб. Зато су и најјопаснији што ће истраживања и показати - наводи саговорник јутарњег програма.
Др Ивица Младеновић зато апелује на возаче да не седају за волан после једног или два пића јер је и то изузетно опасно.
- Иста је прича са бензодијазепинима. Мале дозе дижу, код већих доза се тетурају и поспани су, они нису опасни јер су свесни да су у дебелом проблему у том тренутку - објаснио је стручњак.
Душко Пешић, директор Агенције за безбедност саобраћаја, додао је да зато постоје семинари за несавесне возаче.
- Када сакупе 18 казнених бодова и остану без возачке дозволе. До сада је кроз семинаре прошло 9.000 возача. Око 10.000 их је остало без дозволе, али се нису пријавили на семинар. За осам година смо имали 52 њих који су два пута сакупили 18 бодова. Најчешћи разлог због чега остају без поена и дозволе јесте алкохол - испричао је Пешић.
Предлог Агенције зато је да се онима који су два и више пута изгубили право на возачку дозволу, на крају трајно одузме дозвола, а следећи корак би био и трајно одузимање аутомобила.