Пилоти-хероји открили како је текла ЕВАКУАЦИЈА наших грађана из Либана: Бомбе су са свих страна засуле Бејрут, а они за то нису марили!
Пилоти Немања Јањатовић и Горан Нижић говорили о храбрости и професионализму током лета.
Гори Бејрут под израелским бомбама, а један авион се пробија кроз свод, дим и хаос. Фотографи агенције Ројтерс забележили су овај тренутак за вечност. Многи су коментарисали храброст пилота који су се усудили да са 88 путника, међу којима су биле чак три бебе, подигну авион у таквим условима и пребаце их на сигурно у Србију.
Тај авион је носио ознаку "Ер Србија". Пилоти који су заслужни за овај, није претерано рећи, херојски подвиг, су Немања Јањатовић, капетан "Ербуса" и Горан Нижић, "Ербус" испитивач.
- Наш основни мотив јесте брига и безбедност о авиону, посади и путницима. У томе, наравно, учествује читав тим "Ер Србије" у овом случају, који је био специфичан, где су учествовали додатни тимови Владе Републике Србије до Спољне канцеларије за иностране послове, где смо добили додатне информације да би тај лет могли да организујемо потпуно сигурно, безбедно и на најбољи могући начин у најкраћем могућем временском периоду - рекао је Јањатовић.
На питање да ли се плашио за живот, рекао је да не.
- Страх заиста не постоји. Било би сулудо причати о било каквој врсти страха. То није страх. Може постојати професионална трема, али та трема је у ствари нешто што вас гура напред. Да будете тачни, прецизни, професионални, да покријете што више сегмената, како би саму безбедност лета подигли на што већи ниво - рекао је Јањатовић.
Горан Нижић рекао је да је да је лет протекао уобичајено.
- Само полетање и само слетање нису били толико изазовни, да кажем, били су уобичајени. Лет је протекао уобичајено, а мислим да је у ствари највећа заслуга тога добра припрема за тај лет. Узете су у обзир све могуће опције током лета, могући алтернативни аеродром и време трајања лета. Лет је најављен правовремено, сви су упознати са нашим доласком, тако да је лет, само полетање и само слетање протекло у најбоље могућем реду - рекао је Нижић.
Он је објаснио и како је текла припрема за лет.
- Та припрема за овакве летове је брзинска, која траје дан, два. Укључене су многе службе, компаније, укључујући летачку оперативу, кабину, технику, земаљско опслуживање, оперативни центар, који сви заједно тимски, синхронизовано, брзински у току једног дана, два, заједно са директоратом цивилног ваздухопловства, са нашом Владом, тај лет најаве, а ми смо они крајњи и они који ступамо на крају за само извршење тога лета - појаснио је Нижић.
Немања Јањатовић рекао је да се у оваквим ситуацијама никад се не зна како ствари могу да се одвијају.
- Било би нескромно рећи да је лет баш обичан и да је рутински, мислим с обзиром на то да смо сви упознати са дешавањима и што у оваквим ситуацијама ви никад не знате како ствари могу да се развијају, како у току самог лета, тако и на земљи. Али баш да је сада подвиг, ето, тако не могу да кажем, а сматрам да су и остале колеге у "Ер Србији", да је то оно на чему ми инсистирамо, обученост, тако да у оваквим ситуацијама можемо у неком мирном начину рада да докажемо нашу обученост и да извршимо овакве летове на најбољи могући начин - рекао је Јањатовић и додао:
- За нас је подвиг увек када слетимо и кад видимо задовољна лица путника и њихов осмех на изласку из авиона, кад кажу: "Срећно, довиђења, једва чекамо да летимо са вама". То је онако реално, да кажем, подвиг и највећа награда за свакога пилота.
Горан Нижић објаснио је шта значи бити "Ербус" испитивач.
- Ја, између осталог, радим на пословима инструктора, то значи да радим на обукама пилота, проверама пилота и то је, тако да кажем, неки назив испитивач који је онако преведен на наш језик. А осим тога, осим редовног летења на редовним линијама, пошто се компанија нарочито у задње време јако пуно шири, велики је прилив људи у компанију, тако да има доста обука, што почетника, што прелазака са типа на тип авиона, тако да је то, да кажем, једна додатна обавеза у односу на редовне активности које обављам - рекао је Нижић.
Извор: Србија Данас/Блиц