ЗАШТО СУ АВИОНСКА СЕДИШТА ПЛАВА? Грешите ако мислите да разлог боја неба! Научници дали објашњење
Тајна ове боје је веома комплексна
Постоји практичан разлог зашто авиокомпаније бирају плава седишта – прљавштина, мрље и огреботине су мање видљиве на овој боји, па се та седишта могу користити пуно дуже него нека у другој боји.
"И ШЕСТ МЕСЕЦИ ПОСЛЕ КОРОНЕ ИМАМ ПРОБЛЕМ СА ПЛУЋИМА" Нулти пацијент Игор Ђантар описује дугачак пут опоравка
СВЕТИ ВАРТОЛОМА НИКОМЕ НЕ ПРАШТА: Ово данас никако не смете да радите
ЗА КРАТКЕ РУКАВЕ, АЛИ И КИШОБРАН! Данас температура изнад просека, у појединим крајевима са пљусковима
Ако сте помислити да су седишта у авионима плава јер подсећају на небо – грешите. Та боја је идеална не само за дуготрајно коришћење, већ и за нашу психу.
Седишта су готово увек у плавој боји, а све друге боје су изузетак и обично се односе на мање, приватне авионе. Неки претпостављају да је ова боја одабрана јер нас подсећа на небо. Али објашњење није тако једноставно.
Прва плава седишта почела су да се користе пре неколико деценија, а сада све авиокомпаније бирају пресвлаке ове боје. Према британским научницима, већина људи повезује плаву боју с поузданошћу и сигурношћу, што је врло важно чак и за путнике који пате од аерофобије, односно страха од лета авионом.
Такође, према истраживањима, 90 одсто људи подсвесно доноси одлуку о атрактивности фирме зависно од боја марке, а плава у том смислу одлично "пролази".
Постоји практичан разлог зашто авиокомпаније бирају плава седишта – прљавштина, мрље и огреботине су мање видљиве на овој боји, па се та седишта могу користити пуно дуже него нека у другој боји.
Што се тиче материјала, седишта су тапацирана вештачком кожом или тканином. У авионима који се користе за летове на дугим релацијама попут трансатлантских, седишта су тапацирана тканином јер кожи омогућава дисање, па се путници неће знојити или осећати нелагоду.
Крпа која се ставља на врх и задњу страну седишта зове се антимакасар. Те су крпе које се користе за покривање намештаја у викторијанској ери. Назив је добила од уља Makassar ебановине које су мушкарци користили за обликовање косе.
Будући да се део седишта где стављамо главу више прља и масти, логично је да горњи део седишта буде пресвучен заштитом попут ове, која може чешће да се мења од целе тканине – па тако авиокомпаније штеде.
ДИРЕКТОР ТИРШОВЕ О ДЕЦИ И КОРОНИ: "Слажем се са колегама да и најмлађи треба ДА СЕ ВАКЦИНИШУ ПРОТИВ ГРИПА"
МАРКО ИЗ ЧАЧКА ИМА САМО 24 ГОДИНЕ И ВЕОМА ЈЕ УСПЕШАН У СВОМ ЗАНАТУ: "Одувек сам знао да ћу се овим бавити" (ФОТО)
ОВАЈ СРПСКИ БИСЕР ЈЕ ВЕШТО СКРИВАН: Погледајте зашто је ова река једна од најлепших у нашој земљи (ФОТО)
ТРАГИЧНА СМРТ ГЕНЕРАЛА ОЈДАНИЋА: Лекари се борили за његов живот 11 ДАНА НАКОН ПАДА СА СТЕПЕНИЦА на Златибору