Половина возила ПАЛА ТЕХНИЧКИ: Почеле ПРВЕ ПРЕТЊЕ! Ако не прођете, ево шта вам преостаје
Три недеље од примене новог правилника
Скоро свако друго возило није прошло из прве технички преглед и то најчешће због неисправних кочница, трулог предњег и задњег лонца издувног система и кука ван габарита - биланс је контроле исправности возила по новом правилнику који је на снази пуне три недеље.
Прочитајте и:
У Удружењу "Технички преглед возила" истичу да чак 40 одсто возила није прошло технички преглед из прве од како се од 5. јула примењује нови правилник.
- Највећи проблем имају старија возила, поготово, "заставе". Рецимо, код готово сваког "југа" неисправне су биле задње кочнице. Реч је о возилима код којих се и нови пакнови истроше за свега месец дана - објашњава Божидар Ивковић, контролор у једном од сервиса.
Према његовим речима, код многих аутомобила неисправне су куке.
- Углавном је реч о неатестираним кукама које су ван габарита возила. У таквим ситуацијама власници треба или да атестирају или да је скину и поставе такозвану еуро куку које имају ЕУ хомологацију - објашњава Ивковић.
Свако пето возило имало је у претходне три недеље неисправне издувне гасове на техничком прегледу.
- Власници тих возила имају рок по новом правилнику до 5. јула 2021. године да то исправе. Највећи проблем у вези са недозвољеним издувним гасовима праве неисправни катализатори и сонде. Међутим, код неких су трули и предњи и задњи лонац што је доказ дубинске корозије и такви нису могли да прође технички преглед - објашњава Ивковић.
Према његовим речима, "падало" се на техничком прегледу и због разбијених стакала и ретровизора односно неатестираних фолија на шофершајбни.
Ипак, контролори нису били толико ригорозни у вези са улубљењима на лимарији.
- На пример, пролазили су аутомобили са улубљеним крилом и вратима. Наравно, под условом да могу да се отворе врата. Једино нисмо пуштали откинуте бранике и оштре ивице - наглашава Ивковић.
Ко не прође технички преглед има могућност да поправи уочене недостатке у року од три дана и притом неће поново морати да плаћа контролу исправности.
- Углавном су људи користили ту могућност и пролазили технички преглед из другог покушаја - подвлачи Ивковић.
Громогласне најаве ригорозног и детаљног техничког прегледа по новом правилнику навукао је страх страх свима.
- Преплашени су и контролори и власници возила. Углавном су контролори млађи људи који у страху обраћају пажњу понекад и на небитне ствари за безбедност возила. Наравно, прилично су узнемирени и власници старијих возила - прича Ивковић.
Он још додаје да су набахатији они који имају лимунзине, нове и скупе аутомобиле.
- Они су до сада углавном пролазили технички преглед на невиђено преко агенција за регистрацију возила. Сама чињеница да сад морају да дођу на технички преглед чини их нервозним и бесним. Имали смо случајеве да не желе да ставе возило на ваљак јер им се наводно хабају тако пнеуматици. Многи су нам чак и претили - истиче Ивковић.
Ивковић тврди да нови правилник није донео много новина у вези са техничким прегледом.
- Контрола је сада мало детаљнија јер мора да траје од 30 до 35 минута. Такође, ново је и то да мора аутомобил да се фотографише из четири угла и да на једној слици треба да се види контролор - каже Ивковић.
неисправни уређај за заустављање
неисправни уређај за управљање
дубинска корозија
оштећени пнеуматици или ако је дубина газећег слоја мања од фабричке
неисправни светлосно-сигнални уређаји
оштећена или нечитљива идентификациона ознака
велико напрснуће шофершајбне
блатњаво возило
поломљени предњи фар
напрслине шофершајбне од неколико центиметара
издувни систем који није потпуно исправан*
недостатак катализатора*
* толеранција до 5. јула 2021.