Продавцу можете вратити ствар којом нисте задовољни и да узмете свој новац: Довољно је да кажете једну реч!
У жељи да заштите своје економске интересе трговци на све могуће начине избегавају своје законске обавезе
Права потрошача често се доводе у питање, јер неспоразуми између купца и трговца су најпристунији проблем са којим се потрошачи сусрећу. Иако је свака ситуација прецизно дефинисана прописима и јасно је да нема дилеме да трговац мора да врати наплаћену суму, многи од њих и даље се оглушују о тај закон.
ОВО СУ СИМПТОМИ СМРТОНОСНОГ ГРИПА КОЈИ ХАРА СРБИЈОМ! Доктори тврде да је КАСНО за вакцине!
У жељи да заштите своје економске интересе трговци на све могуће начине избегавају своје законске обавезе и када је реч о враћању новца често тумаче Закон на начин који њима одговора.
Управо због овог проблема, М. Л. (29) која данима није могла да добије новац за ципеле које јој нису одговарале. Обућа коју је одабрала, није се раширила, иако је продавац тврдио да су од таквог материјала који ће се "опустити".
- Купила сам ципеле и мало су ме стезале, обула сам их два пута само и схватила да се неће раширити. Отишла сам у радњу, али прво су ми рекли да немају довољно новца у каси, па не могу да ми врате - испричала је како је све почело.
Није јој било тешко да оде и сутрадан, иако је морала да трчи са посла не би ли стигла пре затварања. Ушла је на врата, а жена на каси јој је као из топа рекла "менаџер није ту, нема ко да потпише рекламацију". Схватила је да ће мисија замене ципела бити скоро па немогућа.
ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ У ВИМИНАЦИЈУМУ: Пронађен гроб припадника ГЕРМАНСКОГ ПЛЕМЕНА
Такође, проблем који купац након куповине може имати, јесте ситуацију када се нове патике после само три дана рашију.
Тада могу тражити нове, а у случају када роба не одговара, имате право да затражите замену за већи број.
Како бисмо видели која права има потрошач, као и на који начин може да избегне овакве ситуације, звали смо председника Националне организације потрошача Србије, Горана Паповића.
- Грађани имају право да добију новац назад када је присутна несаобразност робе, што се у пракси и најчешће дешава. То су ситуације када се догоди да роба коју је купац платио, изабрао или му је трговац показао није саобразна уговору ни опису, као ни по својствима која има. Уколико се то догоди у првих шест месеци од куповине, потрошач бира да ли ће мењати робу, тражити умањење цене или враћање новца - рекао је Паповић.
Иначе, у року од две године од дана куповине потрошач има право да захтева повраћај новца у случају да поправка или замена нису могуће у примереном року или уопште.
ШТА ЈЕ НЕСАОБРАЗНОСТ РОБЕ
Према речима Горана Паповића, несаобразност робе односи се на ваше право да приложите приговор. Управо та реч "приговор" нуди вам могућност да замените робу коју сте платили, а њоме нисте задовољни. Можете имати приговор на квалитет, на изглед робе, на одступање од оног што је при куповини обећано.
КАДА ВАЖИ ПРАВИЛО "14 ДАНА"
У року од 14 дана када одустане од уговора закљученог на даљину, односно ван пословних просторија (куповина путем интернета), и то без навођења разлога и додатних трошкова, купац има право да тражи повраћај новца.
- Трговац може да одложи враћање новца док не добије робу која се враћа или доказ од потрошача да је робу послао трговцу. Важно је знати и то да је трговац у обавези да приликом повраћаја новца користи иста средства плаћања која је потрошач користио у трансакцији - изјавио је Горан Паповић.
Када помислите да немате право да вратите робу, а за њу добијете:
- замену
- поправку
- новац
Због набројаних ситуација у којима се могу наћи потрошачи, удружења која се боре за њихова права се залажу да се омогући враћање ствари након сваке куповине.
Сетите се да је ваше потрошачко право прописано Законом о заштити потрошача и држите се свог права, без одступања.