МОЋНА СПРАВА У РУКАМА ПОЛИЦАЈАЦА: Овако раде нове камере за "хватање" нерегистрованих возила
Припадници саобраћајне полиције све више користе софистициране уређаје на патролним возилима за евидентирање прекршаја.
Поред фиксних камера постављених на више од 70 локација, а које препознају нерегистрована возила, у последње време приметно је да на путевима крстари све више патролних полицијских возила опремљених специјалним камерама. Ова опрема, између осталог, служи за надзор понашања учесника у саобраћају, али и за откривање нерегистрованих возила, односно возила са истеклом регистрационом налепницом. Управо је та врста контроле интензивирана у последњих неколико недеља.
ОРЛ специјалиста упозорава: Ове симптоме не смете да игноришете! Ево како да заштитите нос и дисајне путеве!
КОЛА ЋЕ БИТИ УНИШТАВАНА ПОД ПРЕСОМ ПРЕД ОЧИМА БАХАТИХ ВОЗАЧА? Ускоро нова измена закона о саобраћају!
ГРЧКА И СРБИЈА "ОТВАРАЈУ" ГРАНИЦЕ: Како ће путовати деца старија од 10 година и које вакцине ће бити признате
Недалеко од места где припадници МУП-а пишу прекршајне пријаве, постављено је возило са специјалном камером и софтвером који непогрешиво препознаје "интересантна" возила. Док камера снима регистарске ознаке, софтвер великом брзином проверава базу података која се ажурира на дневном нивоу.
Уколико је снимљена истекла регистрација на неком возилу, кроз неколико секунди појављује се обавештење на екрану да је уочена неправилност. Одмах се радио-везом обавештава патрола, која је стационирана неколико стотина метара испред.
Иначе, управљање нерегистрованим или возилом са истеклом налепницом представља озбиљан прекршај, који препознају и фиксне камере постављене на више од 70 локација, па прекршиоцима увелико стижу "честитке" на адресу пребивалишта.
Без обзира на фиксне камере, припадници саобраћајне полиције настављају са интензивним контролама помоћу патролних возила, јер процене говоре да у саобраћају учествује и до три процента нерегистрованих возила.
Управљање нерегистрованим возилом сматра се озбиљним прекршајем, и то из два разлога. Прво, упитна је његова техничка исправност, јер се возило које није прошло технички преглед не сматра безбедним у саобраћају.
Други разлог је тај што посебан проблем настаје када се њиме приликом саобраћајне незгоде причини штета трећим лицима. Уместо да оштећени наплати потраживања од осигуравајућег друштва, накнаду ће морати да потражује судским путем због истека полисе осигурања која важи до када и регистрациона налепница.
У таквим случајевима следи дужа и компликованија процедура наплате штете, која се може растегнути и до принудне наплате, а ма колико извршитељи били ревносни у свом послу, крајњи исход по оштећеног некада може бити и неповољан.
За управљање возилом ком је истекла регистрациона налепница, предвиђена је новчана казна од 6.000 до 20.000 динара, уз два казнена поена. Вожња без регистарских ознака, саобраћајне дозволе или регистрационе налепнице, такође се санкционише са два казнена поена, али је новчана казна виша - од 15.000 до 30.000 динара или казна затвора до 30 дана.