ДЕЧАК ИЗВРШИО САМОУБИСТВО ЗБОГ ОЦЕНЕ! Претходно нису примећене никакве промене у понашању ученика
У суботу се једно дете убило јер није могло да поправи кеца. Још једна школа, још једна породица, још један град завијени су у црно.
Низ трагедија у Србији настављен је у суботу, када је ученик друге године Средње техничке школе „15. мај“ у Прокупљу, извршио самоубиство након што је схватио да не може да поправи оцену.
ДЕВОЈЧИЦА ПАЛА СА ЗГРАДЕ: Ужас у Улици Париске комуне
НАПАДНУТ МЛАДИЋ (23) НА СПЛАВУ! Три особе насрнуле на њега, хитно је пребачен у болницу!
УЖАС НА АУТО-ПУТУ КОД БОБОВИШТА! Камион хладњача из Турске у потпуности изгорео!
Како су рекли мештани села Бабин Поток поред Прокупља, овај дечак „се обесио јер му је отац рекао да не долази кући ако не поправи оцену“.
- Када су скратили школску годину, професорка српског није хтела да му поправи јединицу и дете се обеси - рекао је извор близак овој породици.
Како је испричала директорка школе,дечак је био ученик II разреда Техничка школе „15. мај“ из Прокупља, образовни профил техничар за компјутерско управљање ЦНЦ машина.
- У петак, 2. јуна, пре несретног догађаја, ученик је био на настави у преподневној смени. Није се пожалио никоме у школи да има било какав проблем. Нису примећене никакве промене у понашању ученика. Он се ни раније није жалио да има неки проблем у школи. Одељенски старешина је имао добру сарадњу са њим и његовим родитељима. Ђак и његови родитељи до сада нису имали притужбе на рад школе и наставника - рекла је директорка, и додала да, иако је тако речено, дечаку није била закључена јединица ни из једног предмета.
- Дана 2. 6. 2023, дан пре несретног догађаја, ученик није имао ни из једног предмета предложену закључну оцену недовољан (1). Ја као директор школе и моји сарадници смо дубоко потресени овим догађајем и још једном изјављујемо најискреније саучешће породици трагично преминулог ученика - рекла је за директорка те школе Биљана Миленковић.
Према речима психолога Милице Милкић, уз ограду да не би да коментарише конкретан случај јер не можемо знати шта се тачно десило у Прокупљу, чим се деси нешто овако, знамо да је заказала комуникација између родитеља, детета и наставника.
- Некој деци оцена као оцена није мотив за постигнуће као што је оној деци која уче да би осетила неко унутрашње задовољство. Ако родитељ уцењује дете да мора да има добре оцене, онда дететов мотив буде избегавање казне и страх. Тај приступ није добар. Ту ни петица није добра за дете, јер оно неће моћи да има унутрашње осећање задовољства. Када родитељ каже немој да ми се враћаш кући без те и те оцене, онда је ту страх, несигурност, туга, представа да га родитељи не воле ако нема неко постигнуће - каже психолог.
Увек треба са децом разговарати које је понашање добро или лоше, а не понашање поистовећивати са личношћу, истиче она.
- Твоја јединица је лоша, то што ниси учио је лоше, али то не значи да си ти лош - ово је оно што треба да кажемо детету. Чешћа су самоубиства и уопште лоша понашања код деце која добијају такве критике родитеља где им се говори да то што имају лоше оцене значи да су они лоша деца - поручује психолог родитељима.
Наставници, укључите се!
Када су наставници у питању, психолог каже да се никако не све кривити наставница за самоубиство, али да на њима јесте одговорност јер треба да обрате пажњу на понашање и осећања ученика.
- Не мислим да наставници сада због ванредне ситуације треба да поклањају оцене. То зависи од стила који су до сада користили - имамо оне који су увек поклањали на крају године и оне који су увек били строги. Такви треба да остану и сада. Ипак, они морају да покажу мало интересовања. Да питају дете: „Због чега ти задњег дана школе прихваташ јединицу?“, да поразмисле, погледају, испитају ситуацију - каже Милица Милкић.
Био је добар и дружељубив
Како је истакла директорка, дечак је био ведрог духа, комуникативан и дружељубив. Имао је пуно пријатеља у школи, како међу својим вршњацима тако и међу ученицима старијих разреда.
Школу похађа и његова старија сестра, која је ученица III разреда. Ученик није изостајао са наставе и имао је примерно владање. Први разред је завршио с добрим успехом.