После четири године заокрет у истрази: Објављене нове информације о потонућу брода код Смедерева!
Породица Милана Брзаковића, која и даље трага за његовим телом, наставља правну борбу за истином
Брод "Београд 10", који је са два члана посаде 2016. године потонуо у Дунаву код Смедерева, није био технички исправан, нити способан за пловидбу. Ово је закључак новог вештачења о узроцима бродолома које је наложилио Више јавно тужилаштво из Београда.
ДАНАС ПРВО СВЕДОЧЕЊЕ ЖРТВЕ МАЛЧАНСКОГ БЕРБЕРИНА: Јовановић стигао у суд, уведен на споредни улаз
НЕМИРНА НОЋ У БЕОГРАДУ: У шест саобраћајних несрећа повређено шесторо људи, од тога двоје теже!
СНИМЉЕНА ЛИКВИДАЦИЈА У НОВОМ ПАЗАРУ! Мушкарац убијен са више хитаца, крвави тренутак забележила камера (ВИДЕО)
Готово четири године откако је потонуо самоходни теретњак, а заповедник Милан Брзаковић и управитељ машине Никола Косовац изгубили животе, једина званична верзија је да је узрок потонућа "замор материјала". Увиђајем Министарства грађевине, саобраћаја и инфраструктуре није утврђен узрок пловидбене незгоде, док је вештачење на захтев Тужилаштва у Смедереву дало тек непрецизан одговор да "није било пропуста а да је узрок потонућа замор материјала".
Удружење професионалних лађара Србије, које је обавило сопствену анализу, тврди да брод због оштећења није смео на воду, и да су за трагедију одговорни они који су издали дозволу да плови, пишу Новости.
Прва кривична пријава породица страдалих против одговорних из предузећа "Иван Милутиновић - ПИМ" је одбачена. Породица Милана Брзаковића, која и даље трага за његовим телом, наставила је и потрагу за истином. Уследила је друга, а потом и трећа кривична пријава, сада пред београдским тужилаштвом. Оно је и наложило допунско вештачење које је обавио исти судски вештак као и 2017. и које је донело преокрет.
Подсетимо, брод "Београд 10" је од стране експерата Управе за безбедност пловидбе прегледан само два дана пре бродолома, када је утврђено да је исправан и способан за пловидбу.
У новом мишљењу вештака, међутим, пише да "'Београд 10' није био технички исправан због постојања пробоја на предњем левом, прамчаном делу корита у пределу дна, које је највероватније раније настало".
- Лица запослена у Управи за утврђивање способности брода за пловидбу нису смела да издају документа којима потврђују да је брод способан за пловидбу. Морао је да буде обављен контролни преглед, сачињена белешка са препорукама одговорним у ПИМ "Иван Милутиновић" да обаве потребне поправке. Сходно томе, била би издата документа у којима би стајало да брод није способан за пловидбу - наводи се у извештају судског вештака.
У УПЛС кажу да се из поновљеног вештачења јасно виде пропусти на које су указивали.
- Од почетка тврдимо да брод не може да буде стар, већ само исправан или неисправан, и да је несрећа последица људске грешке у раду система безбедности пловидбе. Новонастали моменти у истрази отварају могућност за покретање тужбе против одговорних лица, те воде коначном разрешењу ове трагедије - каже председник УПЛС, Бранислав Вајда.
Теретњак предузећа "Иван Милутиновић" потонуо је 2. новембра 2016. око 3 сата у акваторији луке Смедерево, надомак обале у близини Смедеревске тврђаве. Тело Николе Косовца пронађено је четири дана касније 500 метара од места бродолома. Тело Милана Брзаковића до данас није нађено.
Породица Брзаковић и даље тврди да је било покушаја да се случај заташка, наводећи да је чудно што је до преокрета довело мишљење истог вештака.
- Ово доказује да смо све време били у праву тврдећи да је брод био у катастрофалном стању. Да нисмо били упорни и имали огромну подршку Удружења лађара, који су се аргументима струке борили, ово би давно било заборављено. Иако је наша највећа бол то што Милана још нема, нећемо стати док се истина не докаже - каже Жељко Брзаковић, брат настрадалог заповедника брода.