АНА БРНАБИЋ САОПШТИЛА ФАНТАСТИЧНЕ РЕЗУЛТАТЕ! Осврнула се и на душебрижнике: "Неки су се екологије сетили тек 2021. године"
Београд је од данас богатији за 10 аутобуса на електрични погон, чијој је примопредаји присуствовала премијерка Ана Брнабић, која је поручила да је квалитет ваздуха све бољи, а еколошки проблеми нешто са чиме се влада успешно бори у последњих неколико година, истичући да је екологија за неке важна тек од 2021. године, а за владу још од 2014.
Премијерка је подсетила да се у последње време у јавности доста говори о квалитету ваздуха и додала да се пре 2010. године квалитет ваздуха није мерио на начин као што се то сада ради ни у Београду, нити у остатку Србије.
- Тек 2010. године су постављане неке мерне станице, а онда смо ми, од 2014. године, постављали већи број мерних станица како би заиста радили добар мониторинг квалитета ваздуха на територији читаве Србије - рекла је Брнабић.
Она је показала графикон који показује суспендоване честице ПМ10 у Београду и истакла да је апсолутно најгора година била 2011. година, да је проблема поново било једино 2017, али да је од 2014. године квалитет ваздуха све бољи.
ВАЖНА ПОСЕТА: Брнабић сутра у Бриселу на састанку Савета за стабилизацију
"ЊИХОВ ДИЛ СА НАТО ПАКТОМ ЈЕ БИО ДА УНИШТЕ СРПСКУ ВОЈСКУ" Љубан Каран открио детаље из биографије Здравка Поноша
Вучић упутио САУЧЕШЋЕ поводом смрти епископа Лаврентија: Са тугом сам примио вест о његовој смрти
- Да ли и данас имамо проблеме? Да, зато и радимо све ово што радимо и што смо почели да радимо од 2014. године, али оно што желим да кажем свим грађанима то је да квалитет ваздуха није лошији, већ све бољи и ово је проблем са којим се ми, чини ми се прилично успешно боримо у последњих неколико година - рекла је Брнабић.
Показала је и графикон који показује емисију азот диоксида у Београду од 2010. године, те додала да су и ту најгоре године биле 2011. и 2012. након чега су, каже, са изузетком 2017. године, показатељи све бољи.
- У принципу нисмо имали ниједан једини дан када је емисија азот диоксида прелазила дозвољне граничне вредности на целој територији Београда - рекла је Брнабић.
Говорећи о томе шта је све садашња власт урадила како би побољшала квалитет ваздуха у Београду, поменула је да је највише средстава уложено у гасификацију.
- У Београду су од 2014. године 24 јавна објекта, махом школе, прикључене на топло-далековод или на гасовод, дакле пребачен је енергент са мазута као грејног средства на гас - рекла је Брнабић.
Додала је да је ширена топло-далеководна мрежа, наводећи да су ЈКП "Београдске електране" од 2014. године прикључиле на топло-далековод 3.000 корисника.
"На тај начин смањујемо број индивидуалних ложишта која су највећи емитери загађења", рекла је Брнабић и додала да ће се тиме наставити и убудуће.
Навела је да је од 2015. године ГСП "Београд" почео да набавља аутобусе са ниском емисијом гасова, односно Еуро 5 и Еуро 6 стандард, а од 2016. године и електричне аутобусе.
Брнабић је рекла и да су 2014. године почело са изградњом филтера за одсумпоравање на термоелектранама, да је 2017. године уграђен такав филтер у Блоку Б термоелектране "Костолац" што је, додала је, значајно допринело да се смањи ниво емисија штетних честица у Београду, али и околини.
Додала је да ће 2023, 2024. године бити завршени филтери за одсумпоравање и на Блоку А и на блоку Б термоелектране "Никола Тесла".
Брнабић је рекла да се завршава решавање проблема градске депоније Винча и емисије метана у ваздух што је, додала је, један од најштетнијих загађивача у Београду.
- Неко се сетио животне средине 2021. године, а ми смо се животне средине сетили 2014. године и на локалу и на републичком нивоу. Те године смо кренули да ширимо топло-далековод и мрежу централног грејања, да гасимо индивидуална ложишта, пребацујемо јавне објекте са мазута на гас, градимо системе за одсумпоравање на нашим термоелектранама и 2016. да купујемо електрична возила - рекла је Брнабић и додала:
"Драго ми је да данас, када промовишемо другу еколошку линију у Београду можемо да се подсетимо свега што смо урадили и кажемо да је екологија изузетно важна тема, али је за неке она важна од 2021. године, а за нас од 2014. године".
Министар за заштиту животне средине Ирена Вујовић честитала је Београђанима на новој еко линији и захвалила руководству Града што се труде да донесу различите мере како би поправили стање животне средине.
- За нас је свака мера за побољшање квалитета ваздуха једнако важна. Влада Србије је и ове године донела уредбу на основу које субвенционишемо куповину електро и хибрид возила. Возила на електрични погон не загађују околину и драго ми је што из године у годину расте интересовање правних и физичких лица за субвенције - рекла је Вујовић.
Додала је да је током прошле године уз субвенцију државе купљено више од 500 нових еко возила, а да су ове године обезбеђена још већа средства у те сврхе - 150 милиона динара.
Вујовић је нагласила да је одржива мобилност део Зелене агенде чијим циљевима је ресорно министарство посвећено.
- Министарство на чијем сам целу формирало је и радну групу која има 66 чланова из 18 институција и бави се имплементацијом Декларације из Софије. Спровођење Зелене агенде и достизање европских стандарда у области заштите животне средине наши су приоритетни задаци и на томе се посвећено ради - рекла је Вујовић.
Заменик градоначелника Београда Горан Весић је подсетио да је у српској престоници пре шест година успостављена прва еколошка линија која је, додао је, била прва у региону и у том тренутку једина еколошка линија у Европи која је имала само електроаутобусе.
Навео је да ће од купљених десет нових електроаутобуса на новој линији ЕКО 2 радити осам и додао да ће та линија саобраћати од СРЦ "Милан Гале Мушкатировић" на Дорћолу до Београда на води.
Истакао је да је стратегија Града да до 2030. године у јавном превозу немамо ниједно возило на фосилна горива.
Навео је да ће 2028. бити завршена прва линија метроа, а 2030. и друга, те да се у међувремену купују аутобуси са погоном на природни гас.
- Купили смо 100 аутобуса који нам стижу током пролећа, већ постављамо гасне станице и по нашем плану сваке године у наредних пет година ћемо куповати нових 100 аутобуса на гас, као и нових десет електроаутобуса. То значи да 2030. године, када проради метро, више нећемо имати апсолутно ниједно возилоо у јавном превозу које иде на фосилна горива - рекао је Весић и додао да се у наредним данима очекује тендер за нових 80 тролејбуса.