Српски ОРАО биће као МИГ: Домаћи ловац-бомбардер постаје део ПВО одбране земље
Чувени авион биће модернизован и опремљен новим наоружањем
У систем борбеног дежурства противваздухопловне одбране Србије ускоро ће бити укључен и бомбардер "орао".
Чувени авион биће модернизован и опремљен новим наоружањем као што је вођена ракета ваздух-земља ВРВЗ-200 коју су развили домаћи стручњаци.
СТРИЖИ ОТКРИЛИ: Једна ствар је код вас Срба већа него код нас у Русији (ВИДЕО)
Моћни СТРИЖИ по трећи пут у СРБИЈИ: Ево зашто им Амери нису ни до колена! (ВИДЕО)
За неколико недеља, сазнаје "Политика”, с авиона "орао” требало би да се обави лансирање ракете ваздух-земља ВРВЗ-200 домаће производње. То је наравно вест вредна пажње јер је реч о сложеном производу одбрамбене индустрије, али је “још већа” вест да ће то бити први значајнији тест модернизованог “орла”.
Наиме, већ дужи низ година, говорило се о неопходности модернизације школско-борбеног авиона Г-4. Међутим, недавно је као приоритет представљена модернизација “орла”, јуришног авиона – намењеног пре свега за дејства по циљевима на земљи.
Вођена ракета ваздух-земља БПБ3-200 домета 40 километара опремљена је телевизијском или термовизијском главом за самонавођење и линком за пренос слике с главе ракете до приказивача у кабини авиона, као и за пренос команди управљања од оператера до ракете. Опрема за линк између авиона и ракете интегрисана је у подвесни контејнер, који је подешен испод трупа авиона.
У циљу стварања услова за летна испитивања и лансирање ракете БПБ3-200 које се очекује у наредних неколико недеља, у току је реализација верификационих испитивања уграђене опреме”, кажу за “Политику” у Министарству одбране.
ЗА ОДБРАНУ СРПСКОГ НЕБА: Од Руса тражимо ракетне системе "бук" и "панцир"!
Орао је понос ваздухопловне индустрије СФРЈ.
Осим за подршку трупама по земљи намењен је и за извиђање и обуку, па и за дејства по циљевима у ваздушном простору. Авион постиже високе подзвучне брзине, а у време ЈНА опитни пилот је овом летелицом у обрушавању пробио звучни зид.
Орлови су своју жилавост и ефикасност потрдили у ратовима на простору бивше Југославије.
Ове летелице су и данас у употреби у Војсци Србије, а пошто је прошло више од четврт века од њихове производње, поставило се питање шта учинити са њима, односно јуришном авијацијом.
Нови авиони су скупи, па је модернизација постојећих логично решење.
- У досадашњој експлоатацији авиони типа “орао” просечно су нелетели око једне четвртине прописаног века употребе од 3.000 часова. Испитивања стања структуре авиона потврдила су могућност продужења века употребе ових авиона до 48 година (орјентационо до 2040. године). Могућност релативно дуге употребе авиона, уз доказане високе перформансе, оправдава могућност нејгове модернизације у циљу ефиксаности употребе у савременим и будућим условима борбених дејстава - наводе у Министарству одбране.
Модернизација "орла" подразумева уградњу дигиталне електронске опреме, система наоружања, нападно-навигацијског система И уређаја за противелектронску заштиту.
Осим тога обавиће се модификација делова структуре, уградња једноделног предњег ветробранског стакла и, наравно, новог вођеног наоружања за дејство по циљевима на земљи.
У министарству кажу да је уграђен и нови оптоелектронски аквизициони систем који омогућава захват циљева на већим даљинама.