Иван Станковић: Шта жене желе на Викенд Медиа Фестивалу?
Шта жене желе на Weekend Медиа Фестивалу откриће Иван Станковић, оснивач регионалне агенције Communis
Највећи регионални фестивал комуникација, Викенд Медиа Фестивал, за свој 10. рођендан у стару фабрику дувана у Ровињу од 21. до 24. септембра доноси најрелевантније теме из подручја медија, маркетинга, оглашавања и комуникација. На више од 100 предавања, панела и презентација учествоваће регионални и светски стручњаци међу којима и Иван Станковић, оснивач и председник регионалне агенције Communis и професор на Факултету драмских уметности у Београду. Поводом његовог предавања 'Шта жене желе', са Станковићем смо разговарали о изазовима са којима се маркетиншки стручњаци данас срећу, подцењивању жена као потрошачке групе и концепта који је осмислио како би колегама помогао да са женама комуницирају на начин који ће оне ценити.
Балкан пред УСИЈАЊЕМ: Русија и Запад ОВДЕ почињу БИТКУ, ево због чега ће имати ГЛАВНИ сукоб
Вучићева посета Вашингтону од великог значаја: Ево шта то значи за Србију!
1. Не Weekend Медиа Фестивалу представићете нови комуникацијски концепт који сте сами осмислили. Одакле потреба за њим?
Ја већ дуже време заступам тезу да су потребне радикалне промене у нашој професији. Ако их не предузмемо, готови смо, као диносауруси. Зато сам осмислио концепт чији је први корак који сви требају да предузму врло једноставан - промена једног слова. У речи 'адвертисинг' слово 'а' требало би заменити словом 'е', тако да добијемо 'едвертисинг' где 'е' има двоструко значење. Прво је да се користи е-модел комуникације, дакле све што је везано за нове навике конзумирања дигиталних медија. Друго, још важније, је да је емоција основа комуникације. У данашње доба разноврсних информација, људски мозак није у стању да процесуира све податке па се потрошачи опредељују крајње једноставно. Или нешто воле или не. Зато је креирање емоција кроз комуникацију неопходно.
2. Кажете да су жене неправедно занемарена гупа потрошача. Зашто бисмо им требали посвећивати више пажње?
Жене су доминантни купци или доносиоци одлука у огромном броју случајева. У неким категоријама, као што су куповина хране, летовања, куповина куће и слично, оне доносе одлуку у више од 90 одсто случајева. Жене су све самосталније, у САД-у контролишу чак 61 одсто укупног личног богатства. Појављају се у великом проценту и у неким не- женским категоријама. Јесте ли знали да су 47 одсто гејмера заправо гејмерке?
3. Какав је тренутно однос струке према женама?
Чињеница је да су тренутно у 90 од 100 водећих америчких рекламних агенција креативни директори мушкарци. А мушкарци баш и не разумеју жене. Зато им се често непримерено обраћамо, а жене такву комуникацију доживљавају као неискрену па је одбацују. На свом предавању на Weekend Медиа Фестивалу представићу лоше примере и посебно говорити о безуспешним покушајима мушкараца да одговоре на питање: шта жене желе? Оне тачно знају шта желе, а шта не желе. Проблем је што се то често временски преклапа.
4. Можете ли нам ближе објаснити свој '5Е' комуникацијски концепт и на који начин он може помоћи комуникацијским стручњацима?
Концепт '5Е' варијанта је класичног АИДА концепта комуницирања. Прво 'е' стоји за 'excess'. У данашње доба претераног изобиља информација, први корак је да ваша порука буде запажена. И зато је нужан неки ексцес да вас потрошачи примете. Друго 'е' настаје одмах након првог и означава 'ентертаин'. Када сте привукли пажњу са ексцесом, изгубићете потрошача ако не кренете са занимљивом причом која ће га забавити. Трећи корак је 'емотион' - почиње се стварати веза између бранда и потрошача. Следеће 'е' је врло битно. 'Experience' је тренутак истине када потрошач ступи у контакт са брандом и сазнаје јесу ли сва обећања била истинита. Управо из тог разлога сви воде бригу о месту и начину на који се потрошачи сусрећу са брандом. Последње 'е' означава 'енгагемент', освајање локалних потрошача.