Одговор Одсека за информисање Скупштине општине Параћин
Одговор се објављује без коментара и исправки
ПРЕДМЕТ: Демант (Одговор)
Поводом текста који је портал Србијаданас објавио под називом “Још једна афера у Параћину: Нови лизинг радне снаге за 13 милиона” објављеног у петак 11. маја, и у коме је изнето мноштво неистина, на основу Закона о информисању иснистирамо да се на објавите следећи деманти (Одговор) Одсека за информисање Скупштине општине Параћин:
1. Неистина је да се ради о 'конкурсу за лизинг радника''
Не ради се ни о какавом конкурсу за лизинг радника већ је реч о конкурсу ''Набавка услуга социјалне заштите-помоћ у кући'' на основу уговора између Општине Параћин и Републике Србије, министарство за рад, борачка и социјална питања бр. 400-322/2018-И од 12.02.2018.године
2. Неистина је да ''Општина Параћин два пута обара конкурс иако све наводи да је на овом конкурсу требало да победи Удружење грађана Срцем за наш град''
Истина је: Начелница Управе за урбанизам, финансије, скупштинске и опште послове је донела одлуку о обустави јавне набавке за наведену услугу 20.03.2018.године уз образложење да је први понуђач Агенција за пружање услуга помоћ у кући ''Нана''дала понуђену цену изнад процењене вредности. У складу са законом о јавним набавкама таква понуда је неприхватљива. Други понуђач Удружење грађана ''Srcem за наш град'' је доставио понуду која је непотпуна, јер није испунио обавезни услов из члана 75 став 1 тачка 5 Закона о јавним набавкама.
Како ни једна понуда није била исправна Комисија се није упуштала у разматрање понуда.
Други пут је Начелница Управе за урбанизам, финансије, скупштинске и опште послове је донела одлуку о обустави јавне набавке за наведену услугу 13.04.2018.године уз образложење да је једини понуђач који је учествовао у јавној набавци Удружење грађана ''Srcem за наш град'' доставио за једну од неговатељица Сертификат Академије Оксфорд, за коју нема доказ да је завршила обуку за неговатељице по акредитованом програму за пружање помоћи у кући, у складу са Правилником о ближим условима и стандардима за пружање услуга социјалне заштите (Сл.гласник РС бр.42/2013), а што је битан недостатак понуде у складу са чланом 106 Закона о јавним набавкама.
3. Неистина је да је ''Општина Параћин објавила колико је новца било опредељено за овај конкурс''
Општина Параћин није објавила ову информацију. Информација о висини опредељених средстава је доступна на сајту министарства за рад, борачка и социјална питања у документацији за наведени конкурс, као и на сајту Општине Параћин у делу Планови јавних набавки за 2018.годину који је Општина дужна да објави.
4. Неистина је да је ''председник општине Параћин Саша Пауновић приликом критиковања премијерке Ане Брнабић због мера запоњљавања заборавбио да спомене да су Параћину смислили начин да заобиђу забрану запошљавања и да путем лизинга изнајмљују раднике''
Никаквог изнајмљивања радника није било. Наиме, критиковање и јавно скретање пажње председника општине Параћин на штетне ефекте забране запошљавања у општини Параћин односило се на раднике који се не могу ангажовати другим путем осим запослењем на одређено или неодређено време а то су: грађевински инспектор, буџетски инспектор, интерни ревизор, административни радници без којих општинска администрација не може да функционише. Такође, у вртићима није могуће ангажовати васпитачице и медицинске сестре неопходне за рад ових установа. Сва наведена лица морају бити запослена у установама и општинским службама, а забраном запошљавања је то онемогућено.
5. Из тог разлога потпуно је неистинита тврдња да је ''Општина расписивала јавне набавке за радну снагу и уговоре доделила фирми
Вук Логистик''
Општина Параћин није расписивала никакве јавне набавке за лизинг радника, па самим тим није могла да потпише уговор са фирмом Вук Логистик. Разлог је јасан, ранике који су потребни за несметано функционисање општинске администрације није могуће упослити ни на који други начин осим запослењем, а за шта је неопходна сагласност Владе Републике Србије.
Аутор текста не прави разлику између општинских служби и јавних комуналних предузеће где је овакав начин ангажовања радне снаге једини могућ како би комуналне службе несметано обављале своју делатност. Управо због забране запошљавања не могу да се запосле радници на пословима кошења траве, изношења смећа и одржавања водоводне мреже. Забрана запошљавања јесте разлог због кога није могуће ангажовати потребне раднике па се у Јавно комуналном предузећу то врши кроз лизинг радне снаге, али то је, понављамо, немогуће у општинским службама и у вртићима.
6. Неистина је да ''у Параћину Саша Пауновић новац недомаћински троши и расипа на јвне конкурсе''
Као што је предходно наведено, не ради се о општинском конкурсу већ о конкурсу ''Набавка услуга социјалне заштите-помоћ у кући'' министарства за рад, борачка и социјална питања. Средства намењена за овај конкурс су презизно одређена-НАМЕНСКА и морају се потрошити једино за сврху за коју су намењена. Није могуће средства употребити за било коју другу сврху осим за наведени пројекат за које је ржава Република Србија обезбедила средства.
Да је аутор текста питао, а могао је, сазнао би да се ради о НАМЕНСКИМ средствима, те да у другу сврху не могу бите искоришћена.
7. Апсолутна је нистина да је ''конкурс оборен зато што су се Саша Пауновић и локални функционери уплашили да ће бити ухваћени у новој превари''
Из одлука о обустави поступка јавне набавке које су донете 13.04.2018. и 20.03.2018. године јасно се види разлог обустављања поступка, а то свакако није ''strah локалних функционера'', јер су донете много пре ове медијске хајке.
Као што је већ прецизно наведено, приликом обе јавне набавке ни један од понуђача није имао исправну понуду те из тог разлога нису узете у разматрање.
Из свега наведеног јасно је ово пласирање неистина и нетачних информација тенденциозно, и злонамерно. Да није тако, аутор тектста би се обратио надлежним службам од којих би затражио и добио прецизне одговоре на све сумње.
ОДСЕК ЗА ИНФОРМИСАЊЕ СКУПШТИНЕ ОПШТИНЕ ПАРАЋИН