Последњих 5 година Срби дали МИЛИЈАРДУ за пензије бранитеља који су их протеривали из Хрватске! Ево и како
Срби плаћају бранитељима пензије купујући производе Атлантиц групе, а управо ти бранитељи су их протеривали са огњишта у Хрватској
Хрватска компанија Атлантиц група која је купила препознатљиве српске брендове, у периоду од 2013-2017. године остварила је профит у Србији од купљених српских компанија у износу од 3,5 милијарди динара. Од укупног профита чак 30,4 одсто припада "Мировинском фонду" (пензионом фонду) тј. "Хрватском заводу за мировинско осигурање", јер се тај фонд налази у власничкој структури Атантиц групе и то као други највећи деоничар. Више о томе читајте кликом ОВДЕ!
Дакле, од профита који је остварен од брендова компаније Атлантиц групе који се производе и продају у Србији и то као српски производи, 30,4 одсто иде у "Мировински фонд" одакле се финансирају пензије хрватских бранитеља, хрватске војске, припадника ХВО.
То даље значи да од 3,5 милијарди динара који су дали купци у Србији, чак 1,05 милијарде иде на пензије оних су учествовали у протеривању Срба са огњишта у Хрватској.
Према подацима са сајта “Мировинског фонда” највеће пензије које тај фонд даје иду управо бранитељима који су учествовали у протеривању Срба. Просечне пензије за бранитеље из овог фонда за 2017. годину износиле су 5.582 куне (око 89.000 динара). Пензије за хрватску војску износиле су за исту годину 3.655 куна (око 58.000 динара), пезнзије за ХВО 2.935 куне (око 46.000 динара), док старосне пензије, инвалидске и породичне пензије за исту годину у просеку износе 2.318 куне ( око 36.000 динара).
То заправо значи, да су пензије бранитељима дупло веће у односу на старосне, инвалидске и породичне пензије. Ти исти бранитељи протеривали су Србе и учествовали у рату против Срба, а сада добијају пензије управо од купаца из Србије који купују производе Атлантиц групе.
Да све ове чињенице морају да буду транспарентне и да потрошачи у Србији морају да знају ко се све финансира новцем коју они дају куповином производа Атлантиц групе, сагласна је и стручна јавност у Србији.
Аналитичар Драгомир Анђелковић. Он сматра да потрошаче обавезно треба упознати са тиме ко је крајњи власник брендова који су били српски, али да треба и преиспитати то ко је дозволио да хрватске компаније уђу на велика врата у нашу земљу.
Председник Националне организације потрошача Србије, Горан Паповић каже да пре свега треба направити класификацију који производи које продају компаније попут Атлантиц групе у Србији су заиста српски производи, те онда усмерити потрошаче ка производима који су заправо српски.
Саша Боројевић, маркетиншки стручњак упозорава да хрватске компаније на све начине желе да замаскирају који су производи у њиховом власништву, како купци не би знали ко заправо стоји иза брендова који се представљају као домаћи.
Саво Штрбац, председник Документационо информационог центра "Веритас", рекао је да јавност у Србији, а поготово људи који су избегли од усташког ножа из Републике Српске Крајине, мора бити упозната са тим да ако купимо Крем бананицу или Смоки, финансирамо оне који су пуцали на нас.
Председник Одбора Скупштине Србије за дијаспору и Србе у региону Миодраг Линта сматра да грађани Србије не знају ко су власници ових брендова, те да је у интересу хрватских фирми да се што мање прича о реципроцитету који српске фирме имају у Хрватској у односу на оно што хрватске имају у Србији.
Чињеница је да је Србија потпуно отворено тржите за хрватске компаније, али не и Хрватска за српске, па се поставља питање када ће српске фирме такав третман имати у Хрватској и до које мере иде разлика у реципроцитету када је у питању пословање између Србије и Хрватске? У циљу јасног информисања грађана Србије у наредном периоду ћемо истраживати које домаће брендове су купиле хрватске компаније, ко су власници хрватских компанија које послују у нашој земљи и где заправо иде новац грађана Србије када купе производе иза којих стоје хрватске компаније.