Poslednjih 5 godina Srbi dali MILIJARDU za penzije branitelja koji su ih proterivali iz Hrvatske! Evo i kako
Srbi plaćaju braniteljima penzije kupujući proizvode Atlantic grupe, a upravo ti branitelji su ih proterivali sa ognjišta u Hrvatskoj
Hrvatska kompanija Atlantic grupa koja je kupila prepoznatljive srpske brendove, u periodu od 2013-2017. godine ostvarila je profit u Srbiji od kupljenih srpskih kompanija u iznosu od 3,5 milijardi dinara. Od ukupnog profita čak 30,4 odsto pripada "Mirovinskom fondu" (penzionom fondu) tj. "Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje", jer se taj fond nalazi u vlasničkoj strukturi Atantic grupe i to kao drugi najveći deoničar. Više o tome čitajte klikom OVDE!
Dakle, od profita koji je ostvaren od brendova kompanije Atlantic grupe koji se proizvode i prodaju u Srbiji i to kao srpski proizvodi, 30,4 odsto ide u "Mirovinski fond" odakle se finansiraju penzije hrvatskih branitelja, hrvatske vojske, pripadnika HVO.
To dalje znači da od 3,5 milijardi dinara koji su dali kupci u Srbiji, čak 1,05 milijarde ide na penzije onih su učestvovali u proterivanju Srba sa ognjišta u Hrvatskoj.
Prema podacima sa sajta “Mirovinskog fonda” najveće penzije koje taj fond daje idu upravo braniteljima koji su učestvovali u proterivanju Srba. Prosečne penzije za branitelje iz ovog fonda za 2017. godinu iznosile su 5.582 kune (oko 89.000 dinara). Penzije za hrvatsku vojsku iznosile su za istu godinu 3.655 kuna (oko 58.000 dinara), peznzije za HVO 2.935 kune (oko 46.000 dinara), dok starosne penzije, invalidske i porodične penzije za istu godinu u proseku iznose 2.318 kune ( oko 36.000 dinara).
To zapravo znači, da su penzije braniteljima duplo veće u odnosu na starosne, invalidske i porodične penzije. Ti isti branitelji proterivali su Srbe i učestvovali u ratu protiv Srba, a sada dobijaju penzije upravo od kupaca iz Srbije koji kupuju proizvode Atlantic grupe.
Da sve ove činjenice moraju da budu transparentne i da potrošači u Srbiji moraju da znaju ko se sve finansira novcem koju oni daju kupovinom proizvoda Atlantic grupe, saglasna je i stručna javnost u Srbiji.
Analitičar Dragomir Anđelković. On smatra da potrošače obavezno treba upoznati sa time ko je krajnji vlasnik brendova koji su bili srpski, ali da treba i preispitati to ko je dozvolio da hrvatske kompanije uđu na velika vrata u našu zemlju.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Goran Papović kaže da pre svega treba napraviti klasifikaciju koji proizvodi koje prodaju kompanije poput Atlantic grupe u Srbiji su zaista srpski proizvodi, te onda usmeriti potrošače ka proizvodima koji su zapravo srpski.
Saša Borojević, marketinški stručnjak upozorava da hrvatske kompanije na sve načine žele da zamaskiraju koji su proizvodi u njihovom vlasništvu, kako kupci ne bi znali ko zapravo stoji iza brendova koji se predstavljaju kao domaći.
Savo Štrbac, predsednik Dokumentaciono informacionog centra "Veritas", rekao je da javnost u Srbiji, a pogotovo ljudi koji su izbegli od ustaškog noža iz Republike Srpske Krajine, mora biti upoznata sa tim da ako kupimo Krem bananicu ili Smoki, finansiramo one koji su pucali na nas.
Predsednik Odbora Skupštine Srbije za dijasporu i Srbe u regionu Miodrag Linta smatra da građani Srbije ne znaju ko su vlasnici ovih brendova, te da je u interesu hrvatskih firmi da se što manje priča o reciprocitetu koji srpske firme imaju u Hrvatskoj u odnosu na ono što hrvatske imaju u Srbiji.
Činjenica je da je Srbija potpuno otvoreno tržite za hrvatske kompanije, ali ne i Hrvatska za srpske, pa se postavlja pitanje kada će srpske firme takav tretman imati u Hrvatskoj i do koje mere ide razlika u reciprocitetu kada je u pitanju poslovanje između Srbije i Hrvatske? U cilju jasnog informisanja građana Srbije u narednom periodu ćemo istraživati koje domaće brendove su kupile hrvatske kompanije, ko su vlasnici hrvatskih kompanija koje posluju u našoj zemlji i gde zapravo ide novac građana Srbije kada kupe proizvode iza kojih stoje hrvatske kompanije.