РЕЧ СТРУЧЊАКА! Мухарем Баздуљ и Бранко Радун о кампањи Н1 и Нове против државе Србије: Шолак и Хрвати завиде српском Телекому
Ово је корпоративни ниво приче, борба за тржиште и пословну доминацију, али у свему постоји и изражен политички и геополитички значај целе приче
Приметна је велика нервоза Јунајтед групе, која због незадовољства својом тржишном позицијом и пословањем води агресивну медијску кампању против конкуренције, оценио је новинар и књижевник Мухарем Баздуљ.
ОТКРИВЕНО! Ево шта пише у Декларацији која ће бити усвојена данас на Самиту ЕУ и Западног Балкана - трећа тачка изненадила све
ПРИЈАТЕЉСКИ СУСРЕТ: Вучић се састао са Мицотакисом на Брду код Крања (ФОТО)
ПОНОВО ШОК ИЗ ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ: Нема ништа од уласка Западног Балкана ни до 2030. године
Коментаришући најновије нападе групације којом управља контроверзни тајкун Драган Шолак против Телекома Србија и државе Србије, Баздуљ је објаснио да је Јунајтед група очигледно јако забринута за своју позицију у земљи и да у сврху заштите пословних интереса користи медије које има под контролом. Такође, у свему је присутна и политика.
- Крупни бизнис је неодвојив од политике. Ако се некој великој компанији, као што је ова поменута, чини да јој постојећи политички оквир није оптималан за пословање онда ће се она залагати за долазак и успостављање неког другог политичког оквира. Такође, Јунајтед група се задужила за најмање 4,3 милијарде евра, па то је више него годишњи буџет неких америчких савезних држава! То је огроман дуг, који сигурно утиче на понашање и оптерећује их - објаснио је Мухарем Баздуљ гостујући на ТВ Прва.
Баздуљ је, међутим, приметио и нешто веома занимљиво, наиме, он је уверен да је Телеком мета напада појединих кругова у Србији, али у региону, јер овој државној компанији завиде на пословним успесима!
- Бројни текстови у хрватским медијима против Телекома Србија, а између осталог у одбрану Јунајтед групе, мени говоре да они заправо завиде српском Телекому због експанзије и великих успеха, пре свега у домену производње медијских садржаја. Најбољи пример нам долази из Сарајева, где је ових дана државни оператер БХ Телеком кренуо у промотивну кампању најављујући потезе који су чиста копија онога што последњих година ради Телеком Србија - изјавио је Мухарем Баздуљ.
О нападима Јунајтед групе, односно медијских кућа Н1 и Нова, против Телекома и Републике Србије говорио је и политички аналитичар Бранко Радун.
Гостујући на ТВ Happy, Радун је подсетио да су се Јунајтед група и њен оператер СББ скоро 20 година несметано ширили у Србији, "кршили су и мењали законе како им одговара, уз прећутну подршку овдашњих власти, а уз снажну подршку страног фактора, и нико није смео да их пипне".
Огроман новац који су код нас, на српском тржишту, зарађивали онда су испумпавали у иностранство и улагали широм региона.
- Телеком је последњих година успео да парира налету Јунајтед групе и у Србији и у целом региону, па сада имамо ситуацију на пример да грађани Хрватске преко канала Арене гледају најпопуларније спортске програме. Као одговор, Јунајтед група се задужила за астрономски новац, најмање 4,3 милијарде евра, што их доводи у озбиљан финансијски ризик, плус су преко медија у свом власништву, а то су телевизије и портали Н1 и Нова С, као и лист Данас, кренули у офанзиву против Телекома - казао је Радун.
Како је истакао, ово је корпоративни ниво приче, борба за тржиште и пословну доминацију, али у свему постоји и изражен политички и геополитички значај целе приче.
- Јунајтед група је страна компанија, са седиштем у Луксембургу и Холандији, коју води тајкун Драган Шолак. Од 2000. године када су основани, мењали су се називи компаније, мењали су се сувласници, од Сороса преко KKR до БЦ Партнерс, а све време је ту Шолак. Борба која се овде сада води је и борба за суверенитет, да ли ће суверена држава контролисати медијско тржиште или ће то да раде странци. Ако су странци најважнији фактор у медијима у некој земљи онда ће вам странци одлучивати ко је власти, странци ће постављати и смењивати председнике и министре, и страдаће свако ко им није по вољи - објаснио је Бранко Радун.
Мухарем Баздуљ, који је и члан Управног одбора РТС, подсетио је да је Шолакова компанија одбацила понуду Јавног сервиса да од њих откупи ТВ права на преносе завршнице Европског првенства у фудбалу, иако по закону спортска такмичења од националног значаја треба да буду присутна у програму телевизије са националном фреквенцијом, пре свега на Јавном сервису.
- Ако су одбијање да РТС-у продају права за ЕП у фудбалу могли да правдају чињеницом да се репрезентација Србије тамо није пласирала па онда не постоји национални значај, ице занимљиво видети како ће реаговати на захтеве Јавног сервиса да му продају права на земаљско емитовање утакмица Србије у квалификацијама за Светско првенство у Катару - истакао је Баздуљ за ТВ Прва.
Подсетимо, РТС је недавно званично саопштио да компанија Драгана Шолака буквално игнорише захтеве за договор о преносу утакмица српске репрезентације у квалификацијама за Катар.