У Србији 1.000 вехабија, БИА прати десетине: Џихадисти подељени у три застрашујуће групе
Од хиљаду вехабија, колико их има у Србији, њих неколико десетина сматра се екстремистима и опасним.
Ова група "на радару" је БИА, која прати њихов рад на терену.
Почела борба до истребљења у СЗС: Јеремић разрадио план како да скине Ђиласа
После хапшења Армина А., припадника вехабијског покрета у Новом Пазару код кога су припадници БИА и полиција пронашли оружје и материјал за прављење експлозивних направа, поставља се питање колико је вехабија заправо присутно у Србији, какве су везе тог покрета са другим радикалним исламистима, како се организују и на који начин врбују нове чланове.
- Екстремни припадници вехабијског покрета су под контролом, али би могли да буду озбиљан безбедоносни проблем, с обзиром на то да представљају базу која би у једном тренутку могла да пружи логистичку подршку међународном тероризму – каже извор из безбедоносних структура.
Као вође овог покрета јављају се људи који су се образовали на теолошким факултетима у Саудијској Арабији, Јемену, Малезији, Египту и који су по повратку преузели ширење екстремног исламског учења.
- Реч је о веома образованим људима који по повратку у своја места лако проналазе посао имама и хоџе у већ постојећим џамијама. С обзиром на везе које су наставили да одржавају са радикалним исламским центрима на Блиском истоку, они су иницијатори изградње нових џамија у којима се окупљају радикални исламски покрети – објашњава извор.
Вучић: Замислите Меркелову која дојављује "Кохи"
Циљ је, каже, да асе изврши идеолошки утицај на локално муслиманско становништво и да се успостави контрола над званичним исламским верским заједницама.
- Вехабије врбују млађу популацију муслимана коју настоје да привуку у вехабијско окружење – каже извор.
Три групације делују на подручју Србије: најбројнији су припадници ИС, Нусра фронта, али има и "усамљених вукова" који делују самостално.
Пропаганда је можда и најважније средство радикалног ислама. Интернет је одиграо кључну улогу, не само у смислу информисања, већ и у процесу радикализације верника, спровођењу психолошког рата, као и за прикупљање новца за потребе екстремиста. Сајтови који пропагирају радикалне идеје су све бројнији и доступни на све више језика. Посредством њих често се пласирају дезинформације и искривљене слике о исламу.
Локалне исламске заједнице декларативно се противе екстремном тумачењу ислама, али не чине ништа да спрече његово ширење.
- После појаве првих вехабија у Србији, традиционални верници тражили су да им се забрани коришћење џамија, али је захтев одбијен уз образложење да се верници не могу дискриминисати и подвајати. То је за вехабије значило сигурност и да лакше могу да прогурају своје идеје.
Први следбеници вехабизма на овим просторима јавили су се деведесетих година после прикључивања муџахедина оружаним снагама босанских муслимана.