Ово је НАЈМОЋНИЈЕ ОРУЖЈЕ председника Републике Србије
Овај институт био је жестоко критикован, а Уставом из 2006. године је додатно оснажен
Институт суспензивног вета уведен је Уставом 1990. године и био је ограничен на седам дана, а по коме председник Републике може - без образложења - да врати закон усвојен од стране Народне скупштине на поновно разматрање.
БИРА СЕ НА ПЕТ ГОДИНА И ПРЕДСТАВЉА РЕПУБЛИКУ СРБИЈУ: Ово су СВЕ ОБАВЕЗЕ председника у нашој земљи
Овај институт био је жестоко критикован, а Уставом из 2006. године је додатно оснажен.
Председник је дужан да у року од најкасније 15 дана од дана изгласавања закона, односно најкасније у року од седам дана ако је закон донет по хитном поступку, донесе указ о проглашењу закона или да закон, уз писмено образложење, врати Народној скупштини на поново одлучивање.
Ова уставна одредба не утврђује разлоге због којих председник Републике може привремено да обустави ступање закона на снагу, али је то учињено Законом о председнику Републике.
Наиме, он прописује да председник Републике може вратити Народној скупштини изгласани закон на поновно одлучивање у неколико случајева:
ако сматра да није у складу са Уставом
ако сматра да је у супротности са потврђеним међународним уговорима
ако сматра да је у супротности са општеприхваћеним правилима међународног права
ако сматра да при доношењу закона није поштована процедура прописана за доношење закона
ако сматра да закон не одређује неку област на одговарајући начин
Иако је ово широк спектар условљавања коришћења суспензивног вета, скоро је законски и непотребан, он у ствари упозорава да председник мора имати образложење зашто закон враћа скупштини на поновно разматрање.
БИРА СЕ НА ПЕТ ГОДИНА И ПРЕДСТАВЉА РЕПУБЛИКУ СРБИЈУ: Ово су СВЕ ОБАВЕЗЕ председника у нашој земљи
Закон је изричито прописао да председник не може да врати на поновно одлучивање закон који су грађани потврдили на референдуму, било пре или после доношења.
Уколико је председник закон вратио на поновно одлучивање, закон се изгласава већином од укупног броја посланика.
За крај је важно истаћи да је сасвим могуће да у реалности настане ситуација да Скупштина одлучи да не гласа о примедбама председника Републике и да закон поново проследи на његово проглашавање.
Овако гласи ЗАКЛЕТВА председника Србије (ВИДЕО)
Председник је дужан да прогласи поново изгласан закон. Уколико он не донесе указ о проглашењу закона у Уставом предвиђеном року, закон ће указом прогласити председник Народне скупштине.