КОЈА ЈЕ ПОСЛЕДЊА НАДА ДАВЉЕНИКА У ВОДИ, КОМЕ ДА СЕ НАДАЈУ? Они су вероватно једини који могу да им дођу! (ВИДЕО)
Да би то било могуће потребна је уиграна екипа Хеликоптерске јединице и Жандармерије МУП-а Србије
Колико је тешко доћи до дављеника и има ли спаса и када су му на реци сви већ предалеко? Како се за те ситуације припремају вероватно једини који до тако угрожених могу да дођу?
Стигла вредна новчана донација за Коларац - Меридиан у борби за опстанак културе
ДРАМА ИЗНАД САНКТ ПЕТЕРБУРГА: Руски хеликоптер Ми-26 носио сухоја Су-27, а онда се закомпликовало (ВИДЕО)
ДА ЛИ ТО ХРВАТИ ПРЕТЕ КОМШИЈАМА? Огласио се министар одбране поводом набавке нових авиона и послао ПРЕТЕЋУ ПОРУКУ (ВИДЕО)
Са 30 метара висине креће можда и последњи покушај спасавања. Да би то било могуће потребна је уиграна екипа Хеликоптерске јединице и Жандармерије МУП-а Србије. Без обзира да ли је реч о текућој води или језерима, бочном дизалицом до потенцијалних дављеника стиже за мање од минут, а само извлачење из воде траје нешто дуже.
Када у води чекате спас није свеједно чак ни када је реч о вежби. У реалним околностима, у случајевима бујичних поплава ово би могла да буде и последња сламка спаса за дављенике.
Услови да се крене с том операцијом су увежбаност, а на лицу места и прецизност. Спасвања на води су и нешто компликованија од сличних акција на копну.
Дејан Ивков, оператер дизалице каже да се суочавају са рефлексијом од воде и имате сметње које може да подигне сам ротор.
- Међутим, на пристојној смо висини и гледамо да све буде безбедно да би могао да се изведе задатак - навео је Ивков.
Специфична је и комуникација хеликптерске екипе с рониоцима.
- Имамо сигнале које смо договорли раније, показивањем руке сигнализира се да ли може да крене, да ли му треба време и да ли је све у реду, да можемо ми на време да урадимо кретање и узимање рониоца и дављеника - објашњава Ивков.
Полицијски хеликоптер Х145 има могућност и коришћења аутопилота док лебди над водом, али их пилоти не користе.
- Ово су као што сте видели пилоти који се користе "на руке", јесте теже али увек напомињем имамо најобученије пилоте. Овакве операције нису радили само изнад речних токова већ и изнад мора где је јако специфично и тешко одржавати место јер немате визуелне референце - рекао је командант Хеликотерске једицине МУП-а Србије Ненад Недић.
У реалним околностима спасавања тог типа нису честа.
- С опремемо коју хеликоптер има посаде морају бити спремне да одраде задатак ако до њега дође. Истичемо, да је 2014. када се десила поплава у Обреновцу ова јединица у прва два дана поднела највећи терет - рекао је Недић.
У реалним ситуацијама дављеници се на куку коју бочна дизалица хеликоптра спушта каче уз помоћ специфичног појаса или корпе. И тада само извлачење из воде до сигурне унутрашњости хеликоптра не траје дуго.