ЊИМА НИШТА НЕ ПРОМИЧЕ: Погледајте како изгледа тренинг Хеликоптерске јединице МУП-а у НЕМОГУЋИМ УСЛОВИМА (ВИДЕО)
Трагање и спасавање у ноћним, па и у лошим временским условима, један је од најважнијих задатака Хеликоптерске јединице МУП-а Србије
Да би такве акције могле да се обаве безбедно, брзо и ефикасно, потребно је најмање 50 сати додатног тренажног лета. Екипа РТС-а имала је ексклузивну прилику да присуствује једном таквом лету.
Проналажење повређених у ноћним условима, до којих се спуштају посебно обучени спасиоци, а затим и њихово увлачење у хеликоптер, захтевају концентрацију свих чланова овог полицијског тима. Тренажни лет обавља се на неосветљеном терену, у реалном времену и с посебном опремом.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/18/srpski_avioni.jpg?itok=FQ9g5nNZ)
ЗВУК АВИОНА ПАРАЋЕ НЕБО ИЗНАД БЕОГРАДА: Ваздухопловна "егзибиција" Војске Србије
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/21/stefanovic_-_mos_5_-_glavna.jpg?itok=xxcTmF_l)
Наменска индустрија Србије на челу са СДПР излаже на Сајму у Уједињеним Емиратима
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/02/21/profimedia-04296106301.jpg?itok=F8Tx2sjr)
РУСКИ "ОКЛОПЉЕНИ ЗМАЈ" ПОКАЗАО ЗУБЕ: "Армата" први пут изашла ван руских граница (ВИДЕО)
- У оваквим зимским условима када има сумаглице, када је хладно и када немамо оријентире на земљи, најтеже је пронаћи особу која треба да се спасава. Када се уочи особа која се спасава, хеликоптер прави, како ми то зовемо, мали школски круг – долазимо на 60 метара изнад места за спасавање и у том тренутку се спушта спасилац с дизалицом на место спасавања - објашњава Владан Рилак, помоћник команданта за летачке послове Хеликоптерске јединице МУП-а.
Да би спасилац кренуо ка повређеном, пилот има задатак да, како они то кажу, залебди односно да одржава позицију хеликоптера стабилном у односу на место изнад ког се обавља спасавање.
- Оно што је важно да механичар летач има улогу, а он је тај који наводи, он је очи пилота јер пилот с наочарима за ноћно летење не може да уочи унесрећеног испод или оног ко се подиже. Механичар који стоји на скији наводи пилота говорећи му пар метара напред, назад - наводи Влада Рилак.
На старијим хеликоптерима стабилна позиција се одржавала ручно. Међутим, и са употребом аутопилота, коришћење бочне дизалице није једноставан задатак.
- По сложености и компликованости одмах је испод операција ношења подвесног терета с хеликоптером, с тим да извођење летова с употребом бочне дизалице у ноћним условима с употребом навигационе опреме могу рећи најризични део и операција која се може спровести с хеликоптером који је намењен за ту употребу - наглашава Ненад Недић, командант Хеликоптерске јединице МУП-а Србије.
Хеликоптерска јединица МУП-а Србије није једина која поседује овакву опрему.
- Колико знамо, и војни хеликоптери имају исти тип бочне дизалице и Хрватска и Словенија. Оно што је битно мислим да смо једни од ретких који изводе те операције у ноћним условима уз подршку навигационе опреме - додаје Ненад Недић.
Употреба бочне дизалице своју сврху показала је, у пуном капацитету, током поплава 2014. године. Уз "бел 212", с којим су тада спасавани људи с кровова у Обреновцу, данас су бочном дизалицом опремљена још два хеликоптера Х-145, а исту опрему имаће и нове "суперпуме" које у ову јединицу стижу наредне године.