ПРВИ ДОМАЋИ АВИОН КОЈИ ЈЕ ЛЕТЕО БРЖЕ ОД БРЗИНЕ ЗВУКА: Ј-22 Орао понос домаће ваздухопловне индустрије (ВИДЕО)
Ј-22 орао је српски двомоторни јуришни авион развијен и серијски произвођен у кооперацији Социјалистичке Федеративне Републике Југославије и Румуније, кроз сарадњу двају ваздухопловнотехничких института и ваздухопловних индустрија. Први прототип је полетео 1974. године, а међународну промоцију доживео је на ваздухопловној изложби у Паризу 1985. године.
Орао има историјски значај и по томе, што је он први домаћи авион који је летео већом брзином од брзине звука.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/06/17/collage_maker-17-jun-2022-10.15-am.jpg?itok=A6zDPaUD)
ВОЈСКА СРБИЈЕ НЕПРЕСТАНО ЈАЧА! Хеликоптери Х145М у нашим борбеним редовима
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/06/15/pjimage_8.jpg?itok=G7D_toiL)
НОВА ВОЗИЛА У ВОЈСЦИ СРБИЈЕ: Динго 2 ускоро стиже захваљујући донацији ове државе (ВИДЕО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/06/13/pjimage_3.jpg?itok=pvxnzlDo)
НОВА ВАРИЈАНТА "МИЛОШ БОВ М-16": Моћно борбено возило које ће додатно унапредити оперативне способности Војске Србије (ВИДЕО)
Настао је услед потребе да се дотадашњи јуришни авиони Ј-21 Јастреб, који су се налазили у наоружању Ратног ваздухопловства СФРЈ, замене савременијим авионом за подршку, који се може користити и за одређене борбене задатке ваздух-ваздух. Узор, при конципирању, био је француско-британски јуришни авион Јагуар. Концепцијска сличност између ова два авиона је очигледна - оба су двомоторни висококрилци са ојачаним стајним органима у гондолама трупа и са сличним распоредом наоружања и подвесних линија.
Опште карактеристике
Посада: 1 или 2
Дужина: 13,02 м
Распон крила: 9,63 м
Површина крила: 26 м²
Висина: 4,52 м
Траг точкова: 2,5 м
Максимална ширина трупа: 1,68 м
Површина вертикалног стабилизатора: 4,43 м²
Размах хоризонталног репа: 4,72 м
Површина хоризонталног репа: 8,2 м²
Маса авиона: 5.750 кг
Маса спољњег терета: 2.800 кг
Маса унутрашњег горива: 2.450 кг
Нормална полетна маса: 8.400 кг
Максимална маса узлетања: 11.200 кг
Летне карактеристике
Долет: 1 320 км
Борбени радијус: 530 км
Брзина пењања: 5.340 м/мин
Највећа висина лета (плафон): 15.000 м
Гранична убрзања: -4,2 г / 8 г
Мотор
Мотор: Два Вајпер Мк632-47, са накнадним сагоревањем
Потисак мотора: 17,79 / 22,24 кН са накнадним сагоревањем
Наоружање
- 2x топ 23 mm-GŠ-23L са 200 граната,
- до 2.800 кг подвесног наоружања на пет носача на трупу и крилима
- различите врсте класичних авио-бомби слободног пада: фугасне, разорне, тренутно-распрскавајуће - југословенске и совјетске производње
- касетне бомбе британске производње БЛ-755 Белуга (може да носи укупно 4 комада током једне борбене мисије)(које су и актуелне у наоружању многих НАТО армија)
- за уништавање аеродромских писта, француске пробојне авио-бомбе Дурандал.
- невођене ракете калибра 57 mm, 128 mm и 260 mm, са кумулативним или тренутно-распрскавајућим дејством, совјетске или југословенске производње
- радио-вођене ракете југословенске производње типа "Муња", домета око 10 км
- телевизијски вођене ракете америчке производње типа АГМ-65 Маверик (произведене осамдесетих година прошлог века и актуелно у наоружању војске САД и неких НАТО армија)
- у унутрашњем контејнеру интегрисан је систем за пасивну против радарску и ИЦ заштиту.