Руси нису прво развијали авион Су-57! Да је МиГ 1.44 заживео, НАТО дуго не би могао да чува ничије небо! (ВИДЕО)
Током претходне деценије, руски покушаји развоја ловца пете генерације си били идентификовани са Су-57.
Али Су-57 је био само други покушај Русије да развије авион пете генерације, којима је претходило неколико деценија са потпуно другачијим пројектом.
Ово је прича о несрећном МиГ 1.44.
Године 1979. совјетска војна команда утврдила је да је потребна нова генерација борбених авиона како би се осигурала конкурентност совјетског ратног ваздухопловства (ВВС) у 1990-има и даље. Тајминг није могао бити прикладнији, само неколико година касније, америчке авијације су почеле да истражују и развијају оно што ће постати веома способан борац Ф-22.
ТРЕНУТАК КАДА ТУРСКА ПОСТАЈЕ НЕЗАУСТАВЉИВА: Ево шта каже Ердоган за С-400, упутио ДВЕ РЕЧИ Путину
РУСКИ ОДГОВОР ТРАМПУ: Државна дума усвојила закон о обустављању Споразума о ракетама средњег и кратког домета
СРПСКИ Х145М, НОВИ ЕРБАСОВИ ХЕЛИКОПТЕРИ, НАША ВОЈСКА БИЋЕ ЗВЕР ЗА КОМШИЈЕ! Овако нешто има мало ко у Европи! (ВИДЕО)
Пројекат, који је постао познат као МФИ или "Мултифункционални борац на првој линији", успоставио је скуп основних критеријума дизајна који приближно одговарају совјетском и раном руском разумевању онога што чини борца пете генерације: суперманеврабилност, способност суперкруизирања (одржавана надзвучна брзина без употреба система за накнадно сагоревање), ниски радарски попречног пресека, интегрисаног авионског система и знатно побољшане способности слетања, полетања.
Налог за набавку је отишао советском произвођачу авиона Микојан 1983. године. Након дужег експериментирања с неколико аеродинамичких шема, Микојан се на крају сместио на дизајн патуљастог делта крила како би разликовао њихов борац од крилатог крилца конкурентског произвођача авиона Сухој. Ривалство Микојан-Сукоја било је један од разлога за неуспеха МиГ-а 1.44, пошто је Сухој наставио да инсистира на томе да њихов текући пројекат Су-37 може да донесе бољи резултат уз ниже трошкове.
На крају мучног истраживања и развоја, Микојан је до 1991. године саставио прототип ВВС-одобреног прототипа. Коначне спецификације МиГ-а 1,44 остају обавијене мистеријом, пошто су готово све познате спецификације ловаца из МФИ-а. Оно што је познато је, међутим, да је МиГ 1.44 дизајниран да се користи са АЛ-41Ф мотором, имао је брзину од око 1.500 км и домет до 4.500 км, дванаест унутрашњих и осам спољних тачака, и био је компатибилан са скоро цео пакет совјетских ракета Р-73 / Р-77. Не постоје поуздане информације о квалитету "интегрисане" авионике и стелт способности МиГ-1.44, што су два најважнија критеријума за пројектовање.
Као и са многим амбициозним совјетским војним пројектима из 1980-их, совјетски колапс наметнуо је неприхватљив степен притиска на Микојанов ионако велики буџет. Новоформирана руска влада је одложила програм МФИ након кратког периода тестирања 1994. године, наводећи забринутост због трошкова, и отказала је програм 1997. године.
Како још није спреман да призна пораз, Микојан је успео да произведе и тестира радни прототип МиГ-1.44 2000. године. Пробни лет је открио низ неоткривених недостатака у перформансама и инжењерских проблема, што је била полседња кап у часи и Кремљ је одистао од пројекта. Руски борбени програм пете генерације морао је бити поново покренут са Сухојем Т-50 (сада познатим као Су-57) пројекат, што је резултирало масовним потоњим трошковима петнаестогодишњег истраживања и развоја.
Мучено рођење МиГ-1.44 и још болнија смрт је одлична илустрација урођених опасности развоја водећег војног хардвера, где деценије скупог истраживања и развоја често не представљају ништа. Али то се такође може посматрати као прича о нереализованом потенцијалу, да се совјетски војно-индустријски комплекс поново обавезао на програм МФИ-а у ранијој фази, грешке МИГ-а 1.44 можда су се откриле много раније или се уопште избегле.