РУСКА ЛЕТЕЛИЦА РУШИ СВЕ ПРЕД СОБОМ! Погледајте Камов Ка-52 "Алигатор" у акцији (ВИДЕО)
Заиста моћна летелица.
Камов Ка-50 "Црна ајкула" је совјетски/руски јуришни хеликоптер са једним седиштем са карактеристичним коаксијалним роторским системом Пројектантски биро Камов. Дизајниран је 1980-их и усвојен за употребу у руској војсци 1995. године. Ка-50 производи компанија Прогрес из Арсењева. Користи се као тешко наоружани извиђачки хеликоптер, и познат је по томе што има систем за избацивање за спасавање, реткост за хеликоптере.
РУСИ СВЕ ПОКАЗАЛИ: Ово је пут којим су се јуришне групе пробијале до центра Авдијевке (ВИДЕО)
ПОГЛЕДАЈТЕ ВИ ТЕ ТРОФЕЈЕ: Руси се поново похвалили снимцима из Авдијевке (ВИДЕО)
УКРАЈИНЦИ СЕ ИЗ АВДИЈЕВКЕ ПОВУКЛИ У ТОТАЛНОМ ХАОСУ! Испливали снимци оклопних возила које су оставиле ПОГУБЉЕНЕ трупе Кијева (ВИДЕО)
Током касних 1990-их, Камов и Исраел Аероспаце Индустриес развили су верзију кокпита са тандем седиштима, Камов Ка-50-2 "Ердоган", да се такмичи у турском такмичењу хеликоптера за напад. Камов је такође дизајнирао још једну варијанту са два седишта, Камов Ка-52 "Алигатор".
Почетком 1980-их, док су вршена упоредна испитивања В-80 (прототип Ка-50) и Ми-28, дизајнерски тим Камова дошао је са предлогом за развој наменског хеликоптера за извиђање бојног поља, обезбеђивање циљања , подржава и координира групне операције јуришних хеликоптера на бази Ка-60.
Међутим, економске потешкоће које су погодиле нацију касних 1980-их омеле су овај нови развојни програм. Ово је навело Камовљевог генералног конструктора да изабере модификовану верзију Ка-50 на коју ће уградити систем за извиђање и означавање циљева. Модификованој "Црној ајкули" је био потребан други члан посаде за управљање оптроником/радаром за извиђање. Камов је одлучио да користи распоред седења један поред другог, због проверених побољшања у сарадњи између чланова посаде. Ова верзија са два седишта добила је ознаку Ка-52.
У поређењу са оригиналним Ка-50, Ка-52 има нову радну плочу са радарским системом на носу за циљање дајући Ка-52 заобљенији профил носа. Даноноћни ТВ/термички нишански систем је уграђен у сферичну куполу испод носа (неки примерци имају додатни радар за ваздушне циљеве и други нишански систем изнад кокпита).
Извор: Србија Данас