Закерберг пао на сопственом тесту: ХАКОВАНО 50 МИЛИОНА налога на Фејсбуку!
Фејсбук обећава да ће заштити податке корисника
У јеку аналитичког скандала у Кембриџу, изумитељ Фејсбука Марк Закерберг свечано је обећао да ће осигурати податке корисника.
Папа Фрања у исти кош ставио абортус и МАФИЈУ! Поглавар католичке цркве строго осуђује овај чин
- И ако то нисмо у стању, нисмо достојни да вам служимо – додао је том приликом.
Прошлог месеца, када је 50 милиона налога хаковано, Закерберг је пао на сопственом тесту. Занимљиво је да су говори о смањењу привилегија нестали из његових јавних запажања. Ипак, тренутна ситуација је неодржива.
Друштвене мреже су постале део наше критичке инфраструктуре. Подаци које садрже користе се за сфере утицаја. Тачно одређене и дириговане рекламе стварају привиде да конзумирамо вести појачано - без премишљања.
Кина не зна за претње супрузи бившег председника Интерпола
Сада знамо да друштвене мреже имају огроман потенцијал као инструмент цивилног инжењеринга, социјалне кохезије и демократије. Током ''Арапског пролећа'' млади су избегавали цензуру комуницирајући преко друштвених мрежа, где је била могућа слобода говора.
Једини начин да се заузда Фејсбук – и допусти се људима да га употребљавају за добро, а не да хакују изборе и ремете демократске процесе – јесте да се отме из руку људи као што је Закерберг.
Фејсбуков пословни модел је једноставан: искористити корисникове податке. То нам је познато још од 2004. године, када је Закерберг обратио корисницима као ''будалама'' , јер му поверавају своје информације.
Војска пуцала на граници Македоније и Грчке!
Подаци су ново гориво, а Фејсбук седи на налазишту: шта преко два милијарде људи широм света воли, прати или их интересује. Оно расте са новим потрошачима, што се обилно користи при продаји оглашивачима, али ствара и бригу о повреди приватности.
Упркос више десетина продора у приватне податке – и налажења под лупом због дозвољавања ''лажних вести'', руског мешања у западне изборе, слање порука и позива, говора мржње и постова са злостављањем деце – компанија наставља да зарађује на подацима које ми ноншалантно делимо бесплатно.
Зашто би то требало да нас забрине? Упркос свим метежима и падовима берзи, интернет гигант произвео је 13.2 милијарди долара – што је пораст од 42 одсто у односу на прошлу годину. Могло би се рећи да је машина за прављење новца.
После избора у Европи и САД, постало је јасно да морамо да прописно осигурамо своје податке од сфере утицаја и мешања.
Бивши Фејсбуков шеф безбедности Алекс Стамос већ је навео да се избори не могу заштити од страних хаковања. Други су предложили елиминацију Фејсбукових изузетка одговорноси и третирања истих као медијске компаније. Овакве платформе су важне за нашу сигурност и требало би да будемо одважнији, што значи да преузмемо јавну контролу.
Турска ТВ објавила снимак уласка новинара у конзулат, оно што се КАСНИЈЕ догодило ЈЕЗИВО ЈЕ (ВИДЕО)
Преко трећине људи у Великој Британији, САД, Немачкој и Француској свраћају на друштвене мреже да би се информисали. Проценат је чак већи код млађих људи. Једно од решења јесте да земље развију сопствене непрофитабилне друштвене мереже. У ЕУ се чак преговара о ''Европској дигиталној корпорацији''.
Када би се у великој мери опорезивале приватне компаније које се баве друштвеним мрежама, на пример забраном оглашавања или коришћења приватних података у рекламне сврхе, то би сигурно довело Фејсбук до смрти. Нарочито ако се појаве нове висококвалитетне алтернативе.
Друга могућност је национализација већ постојећих фирми.
Очигледно знамо како да решимо проблем, нарочито онај од интереса националне безбедности. Недостаје само политичка воља.