"СПРЕМНИ СМО ДА СЕ БОРИМО" Отворена два фронта унутар ЕУ, жесток сукоб две велике европске силе покренуо питање "расподеле моћи"
Из немачког Министарства саобраћаја саопштено је да Брисел још није "дао конструктиван предлог".
Француска је спремна да се бори против Немачке како би сачувала еколошке транспортне законе ЕУ којима је предвиђена забрана аутомобила са моторима на унутрашње сагоревање до 2035. године, рекао је француски министар економије Бруно Ле Мер.
ОПСАДНО СТАЊЕ У БЕЧУ: Полиција на положајима, очекује се напад?!
СВЕТ "ГОРИ" ЗБОГ ДРАМЕ ИЗНАД ЦРНОГ МОРА! Испливао снимак - погледајте анимирану симулацију инцидента (ВИДЕО)
РУСКА, КИНЕСКА И ИРАНСКА ВОЈСКА ОД 15. МАРТА У АКЦИЈИ: Огласило се кинеско министарство одбране
Ле Меров коментар показује сукоб на линији Париз-Берлин у вези са законом о забрани мотора са унутрашњим сагоревањем, што је кључни део "зелене агенде" ЕУ до 2035. године, пише Политико.
Немачка, заједно са савезницима као што су Италија, Пољска, Бугарска и Чешка, запретила је да ће блокирати ове прописе уколико не буде направљен изузетак за возила која користе синтетичка горива, као зеленију алтернативу фосилним горива која покрећу моторе са унутрашњим сагоревањем (СУС мотори).
- Спремни смо да се боримо за тај закон, јер је његово одлагање еколошка, али и економска грешка - рекао је Лемер за „Франс инфо“.
Министри из Немачке, Италије, Чешке и Пољске срели су се у Стразбуру како би договорили план за спас СУС мотора.
Међутим, Париз не жели одлагање те мере, која је договорена после две године тешких преговора, завршених током француског председавања Европском унијом прошле године, а остало је да буде само формално усвојена.
Ле Мер је казао како је одлагање те мере "економски некохерентно, индустријски опасно".
- То није у нашем националном интересу, али изнад свега, није у интересу планете - додао је француски министар.
Немачки отпор забрани СУС мотора предводи немачка Странка слободних демократа (ФДП), мањи партнер у владајућој коалицији, која води министарство саобраћаја. У тој партији сматрају да ће прелазак на искључиво електрична возила тешко погодити на стотине компанија које производе компоненте за СУС моторе, а непотребни су у свету електричних возила.
Такође, постоји и страх да би потпуни прелазак на електричне аутомобиле отворио могућност "напада" кинеских произвођача на Европу, који су водећи у производњи батерија и самих електричних возила.
Немачка влада тренутно преговара са Европском комисијом о могућем компромису. Једна од опција је да Европска комисија објави законску декларацију која би отворила пут за коришћење синтетичких горива у аутомобилима и после 2035. али то би могло да доведе у питање циљеве зелене агенде ЕУ.
Из немачког Министарства саобраћаја саопштено је да Брисел још није "дао конструктиван предлог".
Уколико ти разговори пропадну, вероватно је да би Берлин са савезницима тражио поновно отварање разговора о прописима који треба да заживе до 2035. године. Ле Мер је, међутим, изнео јасан став, баш као и Европски парламент, који не жели да улази у нове преговоре.
Поред немачког фронта, у ЕУ постоји и други фронт, на чијем челу је управо Француска и који се залаже за стриктну примену прописа од 2035. На страни Француске су и Шпанија, Белгија, Шведска, Данска, Ирска и Холандија.
Њихов аргумент је да би одлагање примене прописа довело у питање жеље ЕУ да буде глобални лидер у смањењу емисије гасова стаклене баште, али би могло да ризикује и распиривање шире дебате око расподеле моћи у европској политици, наводи Политико.
- За Француску, ова ситуација представља шансу. Што више допринесу идеји да Немачка остане усамљена у њој, то више ојачава став да је Немачка непоуздан партнер у ЕУ - рекао је један француски дипломата за тај медиј.
Ле Мер заговара став да европски произвођачи аутомобила треба да направе брз прелаз на електрична возила и подржао је програм масовних државних субвенција за електричне аутомобиле, као и напоре ЕУ да потроши милијарде на стварање домаће производње батерија.