"ЗЛОСТАВЉАЊЕ И ЕКСПЛОАТАЦИЈА" Сви млади МАШТАЈУ о ПОСЛУ на КРУЗЕРИМА И ЈАХТАМА - А оно што с дешава ОСОБЉУ испод палубе је језиво
Док је провод на суперјахтама гламурозан и забаван за путнике, за посаду је реалност веома другачија, открио је новинар Шан Бојл који је прошлог лета отишао на Антиб на Француској ривијери како би истражио стварни живот испод палубе.
Њега карактеришу претерано радно време, скучени услови рада и минимална безбедност. Што је још горе, често је "зачињен" злостављањима опасним по здравље и безбедност и чак експлоатацијом, пише Бојл за "Дејли мејл".
КОНФЛИКТ СВЕ ИЗВЕСНИЈИ: Индијски војници илегално прешли заједничку границу, Кина предузима КОНТРАМЕРЕ (ВИДЕО)
Ушао је у превоз без маске, али није знао да је поред њега MMA борац: Убрзо му је очитао БУКВИЦУ (ВИДЕО)
ЧЕКА СЕ САМО ПРВИ МЕТАК: Заоштравају се односи Грчке и Турске, овако Немци описују ситуацију у Средоземљу (ВИДЕО)
Он је отишао да испита какав је живот радника на суперјахтама након што је неколико младих Британаца - чланова посаде - умрло под трагичним околностима.
У мају прошле године, последње ноћи Канског филмског фестивала, 29-годишњи Џејк Фелдвер из Мидхерста у Западном Сасексу погинуо је у судару на суперјахти док је извлачио сидро. Један од капетана оптужен је за убиство из нехата јер је наводно пловио превише брзо. Џејкоб Никол (22) из Сент Остела у Корнволу страдао је 2017.
Две године раније он је пао док је чистио луксузну јахту на Мајорки и претрпео озбиљне повреде мозга. Мајкл Хенлон из Виндермера у Камбрији имао је 22 године кад је погинуо након пада са јахте вредне 65 милиона фунти у Антибу 2013, недуго након што је примио прву плату. Његова породица је тврдила да је био исцрпљен након што је радио смену за сменом. Вилијам Блек (28) из Риплија у Сарију пао је са јахте у Монаку 2010. и сматра се мртвим. Џејкоб Николс је повредио главу две године пре смрти.
Упркос свему, пише Бојл, млади и даље трче да нађу посао на суперјахтама.
- Близу луке (у Антибу) видео сам Ферарије и Ролс Ројсеве како клизе поред романтичних ресторана и нанизаних галерија са делима модерне уметности. То је далеко од живота на обали за будуће чланове посаде на јахтама, од којих многи живе у такозваним кућама за посаду - прљавим хостелима у којима је - бар у оном у којем сам ја боравио - било разбијено стакло а душеци лежали на поду - наводи он.
У другом је видео кондоме у лобију поред градских водича, летака и мапа. Из тих кућа млади људи устају сваког јутра у жељи да нађу посао на суперјахти и крећу да “шетају на доковима” и прослеђују своје биографије било којој јахти у луци која жели да их размотри. Суди им се као месу, пише Бојл. Агенције за запошљавање неће упутити никога на посао без фотографије, а већина резимеа садржи слике младих жена у кратким сукњама и снажних младића. Једна од агенција тражи од кандидата да наведу своју тежину на апликацију, друга број одеће.
Један од чланова посаде на јахти усидреној у луци, који није желео да буде именован, испричао је како изгледа живот на мору из његовог угла.
- Немате довољно времена за одмор, а то ствара доста тензије међу посадом. Искрено, ако не радите на броду дужем од 15 метара нико од посаде не добија потребан одмор. Такође смо приморани да лажемо око тога - рекао је он.
Употреба кокаина међу особљем је раширена.
- Чуо сам више пута да посаду шаљу на копно да купи дрогу за путнике - рекао је он.
Бојл је неколико недеља раније кренуо на обуку Једриличарске академије Велике Британије (УКСА) како би се припремио за посао на јахти. А нису их учили о везивању чворова.
- Био сам шокиран оним што је процењено као неопходно да знамо - истиче Бојл.
Обука је укључила видео, који информише будуће особље јахти о опасностима од "незаштићеног секса са странцима које сте тек упознали". Посаде су снабдевене кондомима “јер има младих мушкараца и жена, људи се забављају”. Они које приме потом се суочавају са стварношћу живота испод палубе суперјахте. Стјуарде који су мислиле да ће се опуштати крај базена и хвалисати на Инстаграму чека шокантно изненађење.
Јер, они обично раде пет месеци, одмарају месец дана и често се жале на исцрпљеност и хроничан немар за здравље и безбедност. Кабине за спавање нису веће од затворске ћелије и често се деле. Неке јахте имају и казне познате као "викенд стража" - у случају да члан посаде закасни само један минут на своју смену, мора да одради сам читав викенд. Неки чланови особља пријавили су да су радили месецима без и дана одмора. Иако су одмори прописани законом, правила се често избегавају.
За супербогате стјуарди су увек ту, а како наводи Бојл, усто су и потрошна роба. Ту су и “гротескне” церемоније инцијације. Бојл наводи да је чуо за приче о кантама трулежи које се бацају на лице чланова посаде, стјуарда које терају да попију микс пива и млека и такмичења у испијању због прославе преласка Екватора.
Магазин "Кру рипорт" је прошле године указао да су клијенти који поседују или изнајмљују јахте навикли на екстремно висок стандард услуге, што значи да се њихови захтеви могу кретати од опскурног до илегалног.Ове године, у јеку пандемије корона вируса, рестрикције су упропастиле летовање за милионе обичних породица, али је свет јахти процветао. То је једна од ретких индустрија из области разоноде у којој је дошло до пораста потражње током карантина, након што су мегабогаташи потражили уточиште од вируса и незгодних путних рестрикција.