МИЛИОНСКИ ГУБИЦИ БРОДАРСКИХ КОМПАНИЈА: Масовни напади Хута на бродове прете великом КРИЗОМ - Светска трговина на издисају!
Пет највећих бродских компанија на свету налази се у великој кризи након што је због напада Хута обустављена пловидба Црвеним морем
- Пет највећих светских бродарадских компанија међу којима су Маерск, и Hapag-Lloyd због масовних ракетних напада јеменских хута на трговачке бродове који превозе контејнерима робу из Азије у Европу обуставили су пловидбу Црвеним морем - наводи ТВ Фронт.
СВЕТ ПРЕД ХАОСОМ?! АМЕРИКА ПРЕТИ НУКЛЕАРНИМ ОРУЖЈЕМ СЕВЕРНОЈ КОРЕЈИ Пјногјанг не одустаје: "Свако мешање за нас је објава рата"
АМЕРИЧКА НУКЛЕАРНА ПОДМОРНИЦА ПРЕД КИМОВИМ ВРАТИМА! Моћно оружје упловило у јужнокорејску војно-поморску базу
"СУЛУДА ИДЕЈА ОПАСНИХ ЉУДИ" Притисци на Москву све агресивнији, без "плана Б" Вашингтон иде главом кроз зид: Ко сања руску владу у егзилу?! (ФОТО)
Одлука да се заустави пловидба Црвеним морем и Суецким каналом који је најкраћа поморска рута за транспорт робе и нафте из Азије у Европу значајно ће утицати на светску трговину и поново као у време “Танкерског рата” у сукобу Ирака и Ирана 1980-1988. изазвати кризу.
Међутим, овај пут значајније с обзиром на глобалну економију и натераће поново светске бродарске компаније да преусмере своје бродове на дужи пут преко Африке са чиме ће пловидба бити продужена да 15-30 дана у зависности од руте према којој се крећу бродови, што ће неминовно довести до поскупљења робе, али и кашњења испорука са чиме ће се створити милионски губици светских компанија.
Заправо ово се донекло и очекивало с обзиром да јеменски Хути имају ултимативно оружје управо да зауставе пловидбу бродова Црвеним морем. Прво и најважније је широка палета противбродских ракета иранске производње који су поставњени на мобилне обалске лансере домета од 80 па скоро до 300 км.
Затим ту су и дронови камиказе са којима су нападани бродови, што ће вероватно натерати поједине компаније да на комерцијалне бродове у будућности осим обезбеђења против пирата буду постављени и преносни ПВО системи или лака ПВО артиљеријска оружја.
Такође јеменски Хути су ставили под своју тоталну контролу и мореуз Баб ел Мандеб, познат и под називом “Врата суза”. То је мореуз који спада у једну од најнеруалгичнијих тачака када је у питању поморски транспорт после Хормуза, Малашког мореуза, Суецког канала, Босфора и Панамског канала.
Мореуз Баб ал Мандеб повезује Црвено и Арапско море/Индијски океан и посредно Европу са Азијом. Контролу над мореузом имају Јемен на азијској страни и Џибути на афричкој где неколико држава има своје упориште. Овај мореуз стратешки је веома важан због Суецког канала преко кога годишње пређе 20.000 бродова и буде пребачено више од 3,5 милиона буради нафте дневно.
Мореуз је широк око 18 миља. Кључно место у овом мореузу је острво Перим око кога су формирана два пловна канала за улазак и излазак из Црвеног мора.
Осим на контејнерски саобраћај, затварање Црвеног мора, утицаће и на подизање цене нафте и потребу Европе, да у неком тренутку, се поново ослони на руски нафтовод и гасовод како би обезбедила енергетску стабилност и спречила крахирање економије.
Мореуз и Суецки канал су веома важни за европску трговину и зато ће пошто Француска и Велика Британија које немају јаке поморске снаге које би осигурале безебдност пловидбе морати да се у целу ствар умеша и америчка морнарица која у ту зону из Персијског залива шаље Ударну групу носача авиона УГН-2 Ајзенхауер око које ће највероватније бити формиране експедиционе поморске снаге којима ће се придружити Велика Британија, Аустралија, Француска и евентуално морнарице Израела и Саудијске Арабије као и амфибијске поморске снаге.
Такође у наредном периоду треба очекивати и борбено деловање против јеменских Хута и употребу авијације за ударе по обалској ракетној инфраструктури како би се Црвено море поново отворило за поморски саобраћај.
Такође у наредном периоду да би се скратио пут из Азије до Европе и избегла дуга пловидба око Африке могуће је очекивати и све већу употребу Северног морског пута уз обале Русије на шта Москва дуго рачуна.
"Северни морски пролаз” је више од обичне морске руте преко артичког дела Русије. То је критични део шире саобраћајне инфраструктуре која Сибир повезује са европским делом Русије и остатком света. Сибирске реке које се уливају у Артички океан Об, Јенисеј и Лена теку рутом југ-север. Све три реке нуде приступ унутрашњости Сибира. Тако прекоокеански бродови могу путовати до 400 километара јужно од ушћа Јенисеја у океан. Реке Об и Јенисеј се укрштају са транс-Сибирском железницом која се протеже паралелно са арктичком обалом неких 1.400 миља јужно.
Авантура са Суцеким каналом из маја 2021. када се заглавио брод за превоз контејнера због чега је најпрометнија поморска саобраћајница (Суецки канал) остала блокирана што је изазвало хаос у поморском саобраћају утицала је тада да један од највећих поморских логистичких компанија АП Moller-Maersk Гроуп из Данске (са седиштем у Копенхагену), специјализована за транспорт контејнера, одлучила је да повећа теретни саобраћај уз руске обале.
То је значило да ће контејнери са робом разних произвођача из Азије од којих су неке најпознатије компаније светског значаја до купаца у Европи стизати новом рутом, али заобилазећи Суецки канал. Овој реномираној светској компанији није свидела авантура са бродом за превоз контејнера Евергрин Лајн у Египту крајем марта 2021. године па су одлучили да играју на сигурно и искористе Северни морски пут као сигурну руту за превоз робе.