Човек јео ПСЕЋУ ХРАНУ како би преживео - Провео 15 МЕСЕЦИ у ПРАЗНОМ стану: Ово је најбизарнији ријалити
Ријалити се одигравао у условима за које су многи људи сматрали да су екстремни и невероватни.
Томоаки Хаматсу, познат као Насуби, постао је 1998. године звезда необичног ријалити шоуа у Јапану, који га је ставио у екстремне услове и тестирао његове границе издржљивости.
Након скоро три деценије, Насубијева прича о изолацији и преживљавању без основних потрепштина, представљена је на фестивалу документарног филма у Шефилду у оквиру филма "The Цонтестант" ("Такмичар"), режисерке Клер Титли.
Изазов изолације
Када је Насуби био учесник овог експерименталног ријалитија, концепт емисије "А Лифе ин Призес" ("Живот у наградама") био је да се тестира да ли човек може преживети искључиво од освојених награда. Без одеће, хране и основних потрепштина, Насуби је био остављен у готово празном стану са само неколико разгледница, оловком, телефоном и сталцима пуним часописа.
Циљ је био да освоји награде у вредности од око милион јена (око 6.000 фунти) како би изашао из изолације.
Током 15 месеци колико је трајао шоу, тада 22-годишњи комичар из Фукушиме доживљавао је екстремну глад и изолацију, што је довело до депресије и маничних епизода. Насуби је постепено освајао разне награде, од гума и лоптица за голф, до плишаних меда и карата за Спице Гирлс филм, које су му биле од мале практичне користи.
Критичари су шоу описивали као "садистички", али је упркос томе привлачио милионску публику и постао једна од најпопуларнијих емисија тог времена у Јапану.
Повратак у фокус јавности
Документарац "The Цонтестант" се детаљно бави Насубијевом причом, укључујући и нове интервјуе са Насубијем и продуцентом емисије Тошиом Цучијем. Клер Титли, режисерка филма, открила је да је идеју за филм добила сасвим случајно док је истраживала за други пројекат. Фасцинирана контрастима у Насубијевој причи, одлучила је да је детаљно истражи и прикаже кроз филмски медиј.
„Наишла сам на његову причу када сам радила на другом пројекту и изгубила се у скроловању по интернету. Много тога што сам нашла о њему било је погрдно. Ништа није заиста дубље говорило о Насубијевој причи. Питала сам се зашто је остао унутра и какав је то ефекат имало на њега,“ изјавила је Титли.
Кроз документарац, Титли и њен тим су пажљиво прегледали оригиналне снимке емисије како би што веродостојније рекреирали атмосферу и додали енглески превод јапанске графике и звукова. Филм је већ доступан на стриминг сервису Хулу у САД, а критичари су одушевљени, али и згрожени Насубијевим искуством.
„То је хроника медијског феномена, знаменитост ријалити телевизије и психолошка ноћна мора упакована као забава,“ изјавио је Дејвид Фир из Ролинг Стоуна.
Утицај и последице
Насуби, који је након пуштања на слободу постао познат као телевизијска личност, присетио се свог искуства са мешовитим осећањима. Иако признаје да не би поново прошао кроз тако нешто, сматра да га је искуство обликовало.
„Наравно, гледаоци би рекли: 'Видите, он ради нешто забавно и нешто у чему ужива...' Али већи део мог живота био је испуњен патњом,“ рекао је Насуби.
„Не бих био особа каква сам данас да то нисам урадио.“
У документарцу се приказује и Насубијев живот након емисије, укључујући његове напоре да искористи стечену славу за позитивне сврхе. Клер Титли истиче да је Насуби нашао мир са својим искуством, додајући да је "сада на тако позитивном месту."
Питање етике у забави
Филм "The Цонтестант" покреће питања о етичким границама у индустрији забаве и одговорности публике. Титли позива гледаоце да размисле о свом односу према ријалити телевизији и друштвеним мрежама.
„Волела бих да људи размисле о сопственим односима са друштвеним мрежама и ријалити телевизији и о томе колико смо сви саучесници као гледаоци и потрошачи,“ закључила је Титли.
Документарац о Насубију подсећа на потенцијалне опасности и психолошке последице екстремних ријалити формата, наглашавајући колико је важно преиспитати шта сматрамо прихватљивом забавом.