Коначно у продаји АЈВАР по рецепту победника манифестације "ИЗАЂИ МИ НА ТЕГЛУ"
Караван покреће и едукативни центар за развој предузетништва.
Национално такмичење у припремању ајвара „Изађи ми на теглу“, аутентична и концептуално необична манифестација чији је централни догађај такмичење у припремању ајвара по традиционалним рецептима већ пет година успешно се реализује широм Србије.
Као јединствена туристичко-привредна манифестација, сада већ високо позиционирана на мапи најзанимљивијих манифестација на Балкану, поред основног циља, односно потраге за шампионима у припремању „српског кавијара“, има за циљ и промоцију ајвара као једног од најбољих домаћих гастро брендова као и континуирани рад на борби за подизање категорије ајвара као деликатесног премиум производа са крајњим циљем стварања значајно ширег тржишта на којем ће даље разни произвођачи ајвара и зимнице пронаћи своје место.
Један од најзначајнијих циљева пројекта јесте и промоција победника каравана као и пружање подстицаја учесницима за покретање сопствене производње. Зато је уз велику помоћ значајних партнера ове године покренута производња ајвара по победничком рецепту из сезоне 2018, а под називом екипе “Пуцке” из Бруса који ће се наћи у продаји средином септембра у великим ланцима супермаркета.
“Покретање производње по победничком рецепту каравана представља велики успех за наш пројекат али и значајан стимуланс за развој једне здраве и успешне предузетничке приче победника каравана кроз промоцију њиховог рецепта” – каже Љиљана Вукотић, координатор пројекта.
Под покровитељством Министарства државне управе и локалне самоуправе, а уз подршку Привредне коморе Србије ове године покренут је и Едукативни центар „Изађи ми на теглу“ као подстицај развоју предузетништва широм Србије. Едукације ће се одржати у овој сезони у шест градова: Зајечар, Бела Паланка, Димитровград, Владичин Хан, Кањижа и Куршумлија док се у наредним годинама планира ширење и укључивање нових градова. Едукације ће умногоме допринети унапређењу знања и вештина полазника кроз стицање првих предзнања о условима за покретање сопствене производње. Реализација едукативног центра подразумева серију предавања која обухватају различите теме као што су: предузетништво и изазови које носи, маркетинг и продајне вештине, извори финансирања и израда пројеката као и технологија производње и контрола квалитета.
„Мали произвођачи хране имаће прилику да се представе домаћем тржишту кроз програм намењен њиховој промоцији, „Изађи ми на теглу“ где се произвођачи ајвара такмиче по целој Србији, а где се ПКС укључила кроз један вид подршке. То је важно јер не само да желимо да постанемо велики произвођачи ајвара већ и да значајан део те производње са успехом извеземо.
Истовремено, имамо и домаће тржиште које је традиционално навикло на те производе, које их воли и очекује да их види на рафовима. Наши људи, нарочито породични, воле да дају здраве ствари својој деци. „Изађи ми на теглу“ је одлична прилика да производачи прво схвате шта значи ући у озбиљан трговачки систем, у малопродају. То је један сложен процес јер је неопходно да поред квалитетног производа имају и додатну надградњу за њихов даљи пласман.
У овом случају реч о производу који је направљен од домаћих намирница, и који не тражи посебне температурне режиме за чување. Идеја је да се најпре препозна шта је то што имамо од локалних сировина, па затим и да те сировине прерађујемо. Ми стално имамо ту флоскулу о којој причамо, да је потребно да припремамо уместо што продајемо свеже поврће. То није тако једноставно као што звучи, међутим, постоји начин: да се озбиљно припреми произвођач који зна технологију какву је познавала и његова бака.
Са друге стране, унапредили су се не само производни процеси већ и начини трговине. Тржиште има своје законитости које треба да буду испуњене. Ипак, када неког произвођача подржава систем, као што је ПКС, то значи да он дефинитвно сарађује са озбиљним актерима који разумеју како функционише процес на тржишту и онда му је далеко лакше да се снађе.
Акција „Изађи ми на теглу“ представља место где се окупљају мали произвођачи који тако осећају да припадају једном великом систему. И заиста и припадају, пошто продају све што изнесу. Друго, ту стекну перманентне контакте, упознају се са актерима из малопродаје и крену да полако освајају тржиште на свој начин. Акција је организована као својеврсни караван по градовима Србије са сврхом да се произвођачи покажу, прикажу шта су урадили и да мотивишу и остале. Због свега наведеног, „Изађи ми на теглу“ је перманентна ствар.
Наши произвођачи су све више обучени да наступају као озбиљне мале компаније. Присуство на врло захтевним тржиштима као што је тржиште ЕУ или Русије, у прехрамбеној индустрији, учинило нас је способнијим. То више није само став „уберем и пошаљем“. Сад је то озбиљна, првенствено контрола много фактора, квалитета намирница, да знамо одакле је нешто дошло, да је прошло све хигијенско техничке мере јер се тако постижу стандарди и произвођачи разумеју шта тржиште заиста хоће"– изјавио је господин Велко Јовановић, секретар Удружења за прехрамбену индустрију при Привредној комори Србије.
Поред Привредне коморе Србије, пројекат ужива и подршку Министарства пољопривреде, водопривреде и шумарства, Центра за управљање развојем из Новог Сада, Института за прехрамбене технологије из Новог Сада и Природно математичког факултета у Новом Саду - катедра за хотелијерство департмана за географију, туризам и хотелијерство као и бројних маркетинг стручњака из реномираних компанија чији се допринос огледа у предавачима које ће обезбедити за потребе Едукативног центра Изађи ми на теглу.