ОВО ТРЕБА ДА ЗНАТЕ: Чега се боје пилоти током лета а путници ни не слуте
Пилоти и запослени у авио-компанијама обучени су за опажање и најситнијих детаља који нису занимљиви обичним путницима
Када се укрцамо у авион, најчешће обраћамо пажњу на путнике, величину седишта, могуће турбуленције.
Пилоти и запослени у авио-компанијама обучени су за опажање и најситнијих детаља који нису занимљиви обичним путницима.
Лед
- Већина путника се боји турбуленција, али поприлично је велика вероватноћа да оне неће бити узрок несреће - каже ванредна професорка Универзитета Метрополитан у Денверу и пилот Tanya Гатлин.
Једна од најопаснијих појава јесте лед.
Безбедносне службе отклањају лед пре полетања, а многи авиони су обложени материјалом који спречава смрзавање воде у ваздуху.
- Приликом слетања спуштамо се мањом брзином јер нам је сужен маневарски простор - објашњава Гатлин и додаје да у тим тренуцима мотори не емитују топлоту као при полетању па је шанса да се створи лед знатно већа.
Сумњиви мириси
Мириси су један од најзначајнијих показатеља да нешто није у реду са летелицом.
Они упозоравају на могући квар мотора или система за довод горива.
- Звукови су увек драгоцени, али је кабина најчешће изолована од буке па нам нос много више говори о ономе шта се догађа испод крила.
Мириси путују сасвим слободно и препознатљиви су - објашњава стручњак за безбедност авионског саобраћаја Том Farrier.
Угао под којим светлост улази у летелицу
Искусни пилоти знају да нагла промена светлости која улази кроз прозор кабине може бити први знак промене смера.
- Неочекивано помицање угла под којим пада сунчева светлост сигнализира да нешто није у реду с оптималном путањом - објашњава Farrier.
Помоћу ГУГЛ МАПЕ решио је МИСТЕРИЈУ стару 22 године! Погледао је пажљиво и ОДМАХ ПОЗВАО ПОЛИЦИЈУ!
Сањали сте зуб, трудноћу, воду? Ево шта значе ти симболи, а један је посебно ЈЕЗИВ (ВИДЕО)
100 динара у Србији и није нека сума - а ево шта све са њима МОЖЕТЕ КУПИТИ у остатку света (ВИДЕО)
Информације о кашњењу
- Многи путници не обраћају пажњу на детаљне информације о кашњењу лета, а требало би.
Фрустрира ме када се авион заустави на путу до писте, а ја чекам 25 минута без икаквог објашњења - наводи за Business Инсидер пилот Патрицк Smith и додаје да разлози кашњења нису претерано компликовани и да би их разумео сваки путник.
- Све се може објаснити само ако користите адекватну терминологију и информације саопштите на време - објашњава Smith.
Рутина слетања
Пилоти и стјуардесе имају тачно одређено време како би све припремили за сигурно слетање.
Позив за везање сигурносног појаса познат је свима који су летели авионом, али није тајна да искусни пилоти могу предвидети тај тренутак у размаку од неколико секунди.
Већина путника не примијети кад се авион спушта, посебно када се нађе на висини испод 3.000 метара.
Онај ко препозна тај тренутак, може да предвиди када ће точкови авиона дотакнути тло.
Излази за случај опасности
Многим путницима су предочени безбедносни прописи, али значајан број се не би снашао када би се догодила несрећа приликом слетања.
Разлог је једноставан - не знају где су излази у случају опасности.
- Увек се осврнем иза себе како бих пронашао излаз, затим пребројим седишта која ме деле од њега.
То радим како бих имао оријентацију у случају да се нађем у мраку, диму или под водом.
Ако се догоди потпуни мрак, лако је пребројати седишта која се налазе између моје позиције и излаза - објашњава бивши пилот ратног ваздухопловства Јохн Chesire.