ЖЕНА КОЈА ЈЕ ПРЕЖИВЕЛА ТИТАНИК И ЈОШ ДВА БРОДОЛОМА: Ево зашто је зову и "непотопива дама"! (ФОТО)
Живот пише драме...
Она је била жена са много надимака, али се чини да јој је "непотопива дама" највише пристајао. Вајолет Џосеп била је једна од оних особа за које се тешко могло рећи да су имале баш много или баш мало среће.
Софија Лорен има ЈЕФТИНО и ПРИРОДНО решење против ПОДОЧЊАКА! Потребна ти је само ОВА намирница (ФОТО)
Карлеуша прошле године блистала у ЦВЕТНОМ ДЕЗЕНУ, а сад му је поклекла и Анастасија! Којој боље стоји?
ЈЕДНО ТЕСТО, 10 РАЗЛИЧИТИХ ПЕЦИВА! Лепо на око, а о укусу и да не говоримо! (ВИДЕО)
Рођена је у Аргентини 1887. године, у породици ирских досељеника, али јој је детињство било обележено болешћу. Дуго је боловала од веома тешке врсте туберкулозе. Доктори су јој давали мање од годину дана живота, али је жилава Вајолет успела да се спасе, да се избори са болешћу и оздрави.
Живот Џосепових у Аргентини изгубио је смисао након смрти Вајолетиног оца, те се њена мајка, са шесторо деце, враћа у Европу. Presellili су се у Енглеску, где се Вајолетина мајка запослила као стјуардеса на путничким бродовима.
Међутим, убрзо се разболела, те је двадесетогодишња Вајолет била принуђена да посао потражи као мајчина замена. Посао стјуардесе на прекоокеанским бродовима отварао је перспективе људима жељних путовања и авантуре, те је Вајолет аплицирала у неколико компанија.
Почетком XX века, згодна млада жена није имала велике шансе да се запосли на прекоокеанском броду. Вајолет је добила неколико одбијеница, које су најчешће правдане тиме да су компаније тражиле искусније, средовечне жене. Сматрали су да млада, атрактивна девојка на броду може постати извор неугодних ситуација и међу путницима и међу посадом.
Разумевајући поруку коју су јој компаније упутиле, Вајолет је на разговор за посао у “Вајт Стар Лајн” компанији отишла обучена у неатрактивну одећу, ненашминкана, са застарелом фризуром и генерално просечном појавом. Упалило је. Вајолет је 1908. године постала стјуардеса за компанију “Вајт Стар Лајн”, која је тих година била власник 3 најпознатија брода на свету.
Британик, Титаник и Олимпик
У питању су били такозвани бродови сестре – Британик, Титаник и Олимпик, који су били, уз незнатне разлике, конструисани И направљени по истом моделу.
Први брод из ове линије на коме је Вајолет била стјуардеса био је Олимпик. Био је то највећи путнички брод до тада направљен. Међутим, године 1911. Олимпик је био у центру једне од најконтроверзнијих прича те године. Наиме, дошло је до бизарног инцидента када се британски ратни брод Хок залетео у Олимпик, наневши му озбиљна оштећења.
Двадесетпетогодисња Вајолет успела је да из инцидента изађе неповређена. Брод Олимпик није заправо ни потонуо, него се неким чудом успео домоћи прве сигурне луке, али је штампа дуго нагађала како је до таквог судара могло доћи.
Малерозној Вајолет то је био знак да је време да промени брод после неколико година. Већ следеће године, примљена је као стјуардеса на најлуксузније пловило икада саграђено. Бисер компаније Вајт Стар Лејн, чувени брод Титаник, кренуо је на своје прво путовање за Њујорк у априлу 1912., а међу нешто мање од хиљаду чланова посаде била је и Вајолет Џесоп.
У ноћи 14. априла, док је Џек умирао у хладноћи северног Атлантика иако је на сплаву било још места, Вајолет је од својих надређених добила специјални задатак. Ставили су јој дете у наручје, и наредили да личним примером покаже путницима који нису говорили енглески како се без панике улази у чамце за спасавање. Тако је Вајолет, док је драгуљ енглеске бродоградње тонуо, на чамцу за спасавање број 16, успела да преживи Титаников бродолом, који је укупно однео око 1.500 живота.
- Наређено ми је да се попнем на палубу. На њој су се, смирено, почели ређати и путници. Стајала сам са стране са другим стјуардесама, и гледала како су се супруге у сузама поздрављале са својим мужевима, пре него што би их ставили у чамце за спасавање заједно са децом. Након неког времена, официр са брода нам је наредио да прве уђемо у чамце, да бисмо женама које су се плашиле, показале да су чамци безбедни - записала је овом догађају Вајолет у својим мемоарима.
Након ове трагедије, Вајолет неко време није радила на бродовима, него је лечила трауме у Лондону. Убрзо је почео Први светски рат, те се Вајолет пријавила у Црвени крст као медицинска сестра.
Истовремено, трећи брод из чувене тројке најлуксузнијих бродова Вајт Стар Лајна добија нову намену – постао је огромна војна болница на води. Наравно, то није могло проћи без Вајолет Џесоп. Године 1915. Вајолет се укрцава на Британик на његовом првом путу кроз ризични Медитеран на коме бесни рат.
И трећи пут, Вајолет је била суочена са бродоломом. У августу 1915. године, у Егејском мору недалеко од обала Грчке, под још увек неразјашњеним околностима, дошло је до озбиљне експлозије на броду. Иако су преживели остали при тврдњи да су нападнути торпедом из немачке подморнице, званична верзија је остала да су налетели на постављену мину.
Било како било, грдосија запањујућих димензија потпуно је потонула за непуних сат времена, тачније, 54 минута. Међутим, за разлику од Титаника, који је тонуо преко два И по сата, топли Медитеран на 25 степени био је доста подношљивији од -2 на северном Атлантику. Тако је, и поред запањујуће брзине којом је брод потонуо, већина путника и чланова посаде успела да преживи. Од нешто преко хиљаду људи колико је било на Британику у моменту потапања, погинуло је 30 људи.
- Ускочила сам у воду, али ме је вукао један од бродских пропелера, те сам ударила главом о њега. И поред јаког ударца, успела сам да се извучем изван домашаја пропелера, и отпливам до чамаца за спасавање. Међутим, годинама после, када сам дошла на лекарски преглед због честих главобоља, лекари су утврдили да сам задобила фрактуру лобање - написала је Вајолет о догађајима везаним за Британик.
"Непотопива дама" и теорије завере
Ни ова трагедија није зауставилу Вајолету. Иако је направила неколико година паузе, након рата се вратила свом првобитном позиву – стјуардесе на прекоокеанском броду. Из Вајта, прешла је у компанију Ред Стар Лајн, те с њима два пута обишла земљину куглу и посетила све континенте.
Педесетих година XX века написала је и аутобиографију, а у њој су многи “теоретичари” пронашли неке аргументе за своје, често сулуде, тврдње. Поред лова на благо, преваре са осигурањем, ванземаљског напада и сличних ствари, једна од теорија која је завредела пажњу тиче се власника Вајт Стар Лејна, па самим тим и Титаника и његових бродова “сестара” – Ј.П.Моргана.
Легендарни финансијски маг, чије име носи и данас једна од највећих америчких банака, био је један од главних заговорника стварања централне банке Сједињених Држава. Неки од најбогатијих људи света били су на Титанику на његовом првом и последњем путовању, а неколико њих били су жестоки противници идеје стварања централне банке.
Вајолет је у својим мемоарима написала да су на броду кружиле гласине да је власник отказао пут у последњи час, као чињеница коју ће, по њеним наводима, понављати чланови посаде. Наиме, Морган је имао свој апартман на броду, и све је било спремно да и он отплови заједно са бисером своје компаније. Међутим, на дан поласка, Морган се једноставно није појавио.
Овај случај произвео је бројна нагађања о томе да ли је Морган знао шта ће се десити са бродом, па чак и да је наручио такав исход. У теоријама по којима је бродолом био предвиђен, Вајолет Џесоп је фигурирала као један од Морганових “инсајдера”, људи који су били на броду, а допринели су да до трагедије дође.
Након три почетна неуспеха, Вајолет је деценијама радила на другим бродовима и никада није имала неки сличан пех. Умрла је у дубокој старости, 1971. у 83. години живота.