BEOGRAD DANAS: Najnoviji biser infrastrukture i simbol volje i sloge srpskog naroda - Obilaznica oko Beograda
Gde je i šta predstavlja Beograd danas? Švajcarski arhitekta Le Korbizije je jednom prilikom izjavio: “Beograd je najružniji grad na svetu, na najlepšem mestu na svetu.”. Slažemo se sa delom o najlepšem mestu na svetu, a u okviru projekta “Beograd danas”, daćemo sve od sebe da demantujemo prvi segment Le Korbizijeove tvrdnje i istaknemo koliko je diverzitet, koji je obeležio bogatu istoriju našeg glavnog grada, važan i koliko se zapravo lepote krije u šarenilu stilova, epoha i kultura, koje su strujale gradom kroz njegovu hiljadugodišnju prošlost.
Nakon više decenija čekanja i napornih radova, Beograd je konačno dočekao završetak poslednje deonice obilaznice. Ova monumentalna saobraćajnica, sa svojih 9,74 kilometara, spaja Straževicu sa Bubanj Potokom, predstavljajući grandiozno dostignuće urbanog inženjeringa i planiranja.
BEOGRAD DANAS: Dom najveličanstvenijih stvorenja na planeti i jedna od najlepših oaza mira u samom centru grada - Beo Zoo Vrt
BEOGRAD DANAS: Sveto mesto gde počivaju velikani - Novo groblje i Aleja zaslužnih građana
BEOGRAD DANAS: Simbol ljubomornog čuvanja pravoslavlja i uzdizanja srpskog naroda iz pepela - Hram Svetog Save
Iako je projektovan i odobren još davne 1972. godine u vreme Josipa Broza Tita, gradnja obilaznice započeta je tek 1991. godine, pod vlašću Slobodana Miloševića.
- Predviđen je rok od pet godina da se obilaznica završi - izjavio je tada Milošević, ali zbog turbulentnih ratnih devedesetih godina, napredak je bio spor i traljav. Čak i nakon 2000. godine, gradnja je i dalje napredovala tromo, svega oko jednog kilometra godišnje, što je ukazivalo na mogućnost da obilaznica bude gotova tek 2031. Međutim, uprkos izazovima i kašnjenju, odlučnost i istrajnost su trijumfovali.
Danas, više od tri decenije kasnije, auto-putem u punom profilu može se stići od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, ukupno preko 47 kilometara. Obilaznicom se preusmerava saobraćaj sa preopterećenih gradskih saobraćajnica, doprinoseći skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, kao i štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području.
Vredno je napomenuti da obilaznica oko Beograda povezuje krak Koridora 10b, E-75 (granica sa Mađarskom, Horgoš - Novi Sad - Beograd) sa Koridorom 10, E-70 (granica sa Hrvatskom, Batrovci - Beograd), državni put IB reda broj 26 i Rutom 4, E-763 "Milošem Velikim" (Beograd - Požega - granica sa Crnom Gorom Boljare) i ponovo delom Koridora 10, E-75 (Beograd - Niš - Preševo - granica sa Makedonijom). Ovo je ne samo infrastrukturni podvig već i svedočanstvo o vizionarskom planiranju i želji da se poboljša saobraćajna povezanost i efikasnost.
Sada kada je obilaznica oko Beograda otvorena, Beograđani i posetioci će imati priliku da uživaju u bržem, bezbednijem i prijatnijem putovanju, oslobađajući centralne gradske ulice od preopterećenja. Ova nova saobraćajna ruta pruža više od putovanja - predstavlja iskustvo i simbolizuje napredak i razvoj srpske prestonice.
I dok se poslednja traka asfalta suši i automobili prolaze drumskim tepihom, ne možemo a da ne budemo svedoci ovog istorijskog trenutka. Svečanost povodom otvaranja ove obilaznice upotpunio je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Obilaznica oko Beograda je, bez sumnje, arhitektonski i infrastrukturni biser, ali ona je takođe i simbol zajedništva, istrajnosti i volje srpskog naroda da ostvari svoje vizije i snove. Uz nju ćemo stvarati nove priče, trgovati, putovati, i živeti. U ovom svetlu, Beograd će još više zasijati kao dragulj Balkana, ostavljajući pečat istorije i u srcima svojih građana i svih koji je posete.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Beograd. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.