БЕОГРАД ДАНАС: Најновији бисер инфраструктуре и симбол воље и слоге српског народа - Обилазница око Београда
Где је и шта представља Београд данас? Швајцарски архитекта Ле Корбизије је једном приликом изјавио: “Београд је најружнији град на свету, на најлепшем месту на свету.”. Слажемо се са делом о најлепшем месту на свету, а у оквиру пројекта “Београд данас”, даћемо све од себе да демантујемо први сегмент Ле Корбизијеове тврдње и истакнемо колико је диверзитет, који је обележио богату историју нашег главног града, важан и колико се заправо лепоте крије у шаренилу стилова, епоха и култура, које су струјале градом кроз његову хиљадугодишњу прошлост.
Након више деценија чекања и напорних радова, Београд је коначно дочекао завршетак последње деонице обилазнице. Ова монументална саобраћајница, са својих 9,74 километара, спаја Стражевицу са Бубањ Потоком, представљајући грандиозно достигнуће урбаног инжењеринга и планирања.
БЕОГРАД ДАНАС: Дом највеличанственијих створења на планети и једна од најлепших оаза мира у самом центру града - Бео Зоо Врт
БЕОГРАД ДАНАС: Свето место где почивају великани - Ново гробље и Алеја заслужних грађана
БЕОГРАД ДАНАС: Симбол љубоморног чувања православља и уздизања српског народа из пепела - Храм Светог Саве
Иако је пројектован и одобрен још давне 1972. године у време Јосипа Броза Тита, градња обилазнице започета је тек 1991. године, под влашћу Слободана Милошевића.
- Предвиђен је рок од пет година да се обилазница заврши - изјавио је тада Милошевић, али због турбулентних ратних деведесетих година, напредак је био спор и траљав. Чак и након 2000. године, градња је и даље напредовала тромо, свега око једног километра годишње, што је указивало на могућност да обилазница буде готова тек 2031. Међутим, упркос изазовима и кашњењу, одлучност и истрајност су тријумфовали.
Данас, више од три деценије касније, ауто-путем у пуном профилу може се стићи од Батајнице до нишког ауто-пута код Бубањ Потока, укупно преко 47 километара. Обилазницом се преусмерава саобраћај са преоптерећених градских саобраћајница, доприносећи скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, као и штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју.
Вредно је напоменути да обилазница око Београда повезује крак Коридора 10б, Е-75 (граница са Мађарском, Хоргош - Нови Сад - Београд) са Коридором 10, Е-70 (граница са Хрватском, Батровци - Београд), државни пут ИБ реда број 26 и Рутом 4, Е-763 "Милошем Великим" (Београд - Пожега - граница са Црном Гором Бољаре) и поново делом Коридора 10, Е-75 (Београд - Ниш - Прешево - граница са Македонијом). Ово је не само инфраструктурни подвиг већ и сведочанство о визионарском планирању и жељи да се побољша саобраћајна повезаност и ефикасност.
Сада када је обилазница око Београда отворена, Београђани и посетиоци ће имати прилику да уживају у бржем, безбеднијем и пријатнијем путовању, ослобађајући централне градске улице од преоптерећења. Ова нова саобраћајна рута пружа више од путовања - представља искуство и симболизује напредак и развој српске престонице.
И док се последња трака асфалта суши и аутомобили пролазе друмским тепихом, не можемо а да не будемо сведоци овог историјског тренутка. Свечаност поводом отварања ове обилазнице употпунио је и председник Србије Александар Вучић.
Обилазница око Београда је, без сумње, архитектонски и инфраструктурни бисер, али она је такође и симбол заједништва, истрајности и воље српског народа да оствари своје визије и снове. Уз њу ћемо стварати нове приче, трговати, путовати, и живети. У овом светлу, Београд ће још више засијати као драгуљ Балкана, остављајући печат историје и у срцима својих грађана и свих који је посете.
Пројекат је финансиран из буџета Града Београд. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.