RODITELJI POD PRITISKOM, A ĐACI DEPRESIVNI: Kako je onlajn nastava uticala na decu?
Istraživanje je pokazalo da je veliki broj učenika, nastavnika i roditelja usled kombinovane nastave bio dodatno opterećen u prošloj školskoj godini
Forum beogradskih gimnazija uradio je Analizu zadovoljstva kvaliteta i problema onlajn nastave sa 1.346 ispitanika. U anketi je učestvovao 201 učenik a bilo je ispitano i 576 nastavnika i 569 roditelja. Nakon anaize predstavnici Foruma obratili nadležnim institucijama s predlozima za poboljšanje nastave tokom pandemije.
RAZVOD BRAKA U NAJAVI - ŠTA TO RADIŠ CRNI IVANE? Ništa ženo probamo za film, i tebe ću ovako, samo sutra! (VIDEO)
KORONA ŽESTOKO PRITISNULA SRPSKI GRAD: Crveni alarm je upaljen, hoće li deca otići u školske klupe?
NAJNOVIJI PODACI! Još 2.981 novozaraženih, preminulo 14 pacijenata: Broj zaraženih do sada DOBAR s obzirom na to da se ne nose maske?
Istraživanje je pokazalo da je veliki broj učenika, nastavnika i roditelja usled kombinovane nastave bio dodatno opterećen u prošloj školskoj godini.
Čak 69 odsto učenika reklo je da se osećalo frustrirano, 70 odsto njih je bilo zbunjeno, a 46 odsto blago ili potpuno depresivno.
Roditelji su, takođe, bili pod pritiskom. Prema rezultatima ankete, 41 odsto mama i tata je reklo da su bili znatno više angažovani tokom kombinovane nastave pomažući deci da savladaju gradivo.
- Veoma su važni podaci koji pokazuju da je čak 87 odsto nastavnika reklo da su spuštali kriterijume prilikom ocenjivanja đaka - rekao je predsednik Foruma beogradskih gimnazija Aleksandar Markov, i naglasio da su podaci koji pokazuju da je 41 odsto nastavnika uspelo da realizuje manje od 80 odsto gradiva poražavajući.
Čak 76 odsto nastavnika istaklo je da učenici nisu dovoljno ozbiljno shvatili svoje obaveze tokom kombinovanog modela, ali su istakli da bi nastavu unapredila izmena koja bi se ticala vremena potrebnog za rešavanje testova dužini, to jest da se ono prilagodi trajanju časova. Naveli su u da bi im značilo održavanje dopunske nastave i konsultacija.
Forum je kabinetu premijerke Ane Brnabić predao predloge, među kojima su najvažniji uvođenje prenosa časova uživo koji bi omogućili svim učenicima da u realnom vremenu slušaju nastavu.
- Ovaj model se pokazao kao veoma uspešan u tri beogradske gimnazije koje su ga primenjivale, a to su Osma, Deseta i Matematička gimnazija - naglasio je Markov.